Vakantie met mijn gezinnetje op Curacao en Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Vakantie met mijn gezinnetje op Curacao en Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Vakantie met mijn gezinnetje op Curacao en Bonaire

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

14 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Haiii dushi's,

Hier eindelijk weer een verhaaltje naar 2,5 week. Zoals jullie weten is mijn lieve gezinnetje bij mij op Bonaire geweest! Ik vond het helemaal super dat ze zijn geweest maar mis ze nu al wel weer een beetje hoor...het was gewoon super gezellig en super veel gedaan! Normaal moet je uit rusten van een vakantie maar deze was erg heftig...Eerst ga ik nog even vertellen wat ik die week voordat ze kwamen heb gedaan en daarna over de vakantie...

Maandag heb ik stage gelopen en op stage mijn papiaments meer geleerd. Mijn begeleidster ging niet meer maar school dus heb ik enquetes uitgedeeld voor mijn onderzoek die ik moet doen. Het onderzoek dat ik moet doen is erg klein en gaat over de emotionele en gedragsproblemen bij kinderen van groep 1 t/m 4. Ik heb die dag enquetes uitgedeeld bij de leerkrachten van deze groepen. Verder ben ik bezig geweest met mijn Papiaments want dat gaat nog niet echt goed. Ik was met wakeboarden super hard gevallen en had hele erge hoofdpijn dus heb lekker helemaal niets gedaan...lekker op bed grey's anatomt gekeken!

Dinsdag naar stage geweest en daarna zou ik naar Zumba aangezien ik natuurlijk veel ga eten met mijn ouders, lekker uiteten en ik ben gek op toetjes dus dan weet je het wel haha...maar mijn hoofdpijn van die val bleef dus ik ben weer lekker vroeg op bed gegaan!

Woensdag naar stage, super leuk want het was natuurlijk pasen en de kinderen op school kregen eerst een toespraak van een pastoor over wat pasen nou eigenlijk was, in het Papiaments natuurlijk...haha! en daarna gingen de kleine kinderen paaseieren zoeken, spelletjes doen etc. was leuk om daar bij te zijn! Na stage lekker naar huis en die avond was er popquiz in havana...maar eerst even met Gerlinda happy houren bij plaza...en daarna op naar Havana! Het was ook Roy zijn laatste avond :( niet leuk...maar was wel gezellig! Eerst was ik gewoon erg moe en wilde naar huis rond uurtje of 12 maarja toen kwam er een leuk liedje en even dansen toen was het ineens 2uur haha!...

Donderdag was ik eigenlijk vrij geweest maar ik moet twee dagen inhalen omdat mijn ouders natuurlijk komen maar het was een super gezellig dag want we gingen met z'n allen ontbijten. Iedereen moest eten maken en meenemen, mijn afdeling was het fruit! We hebben eerst onze eigen placemets gekleurt en toen al het eten klaar gemaakt en heerlijk gegeten met z'n allen! Heb bijna de hele dag niets meer gegeten omdat ik zoo vol zat! Na de stage even naar huis en en alles schoonmaken! toen die avond naar plaza happy hourtje pakken met Anne maar Robbert, Tiemen en Emiel waren er ook en het was gezellig! Maar op een gegeven moment dacht ik dat het beter was om naar huis te gaan...toen kwamen Pien en Bobby en sommige gingen naar havana dus ik dacht....1 drankje doen maar!!...werd toch weer 2uur :) maar was gezellig!

Curacao!
Vrijdag was de dag dat ik mijn ouders en broertjes zou zien!! Had er super veel zin in nog even de laatste afwas doen en toen op naar het vliegveld! Gerlinda ging mij uitzwaaien, super leuk! even auto parkeren op de long term parking drankje doen en toen door de douane! je moet daar zelfs je schoenen/slippers uitdoen voor controle, het is dus best streng! Maar toen lopen naar het vliegtuigje waar je niet eens rechtop in kan staan...er kunnen rond de 12 mensen in denk ik! Het opstijgen is super leuk maar met die kleine dingen lijkt net of ze stil staan in de lucht en denk je dat je neer gaat storten...wat spannend is dat! Maar veilig aangekomen op curacao na een kwartiertje vliegen! toen heb ik in het vliegtuig mensen ontmoet die wonen op Bonaire, hele aardige mensen en bij de koffer halen kon in snel bij hun aansluiten in de rij...in Nederland noemen ze dat ook wel eens voorkruipen! Ik kon omdat ik vrij vooraan in de rij stond nog met mijn ouders mee in de bus naar het resort anders had ik een andere bus gekregen! Super leuk mijn ouders na 15 weer te zien!! Ik ben echt gek op ze...We hadden een busrijs van 3 kwartier en ze vertelde over het eiland. Je moet uitkijken bij stoplichten want ze kunnen door rood rijden, rotondes moet je zelf kijken hoe je dat doet en soms rijden ze er zonder lichten, geen richting aangeven, drank achter het stuur...kortom CHAOS! en dat was het ook wel ze kwamen overal vandaan. Eenmaal aangekomen bij het Chogogo resort kregen we een super mooi appartementje, uitzicht op zee en mooie porch! Daar hebben we even de koffers uitgepakt en lekker gekletst met z'n allen! We zijn even gaan happy houren bij de Zanzibar dat was gezellig om met mijn gezin weer bij elkaar te zijn! Die avond gingen we lekker uiteten bij het resort want mijn gezinntje was natuurlijk helemaal kapot van de reis! dus vroeg naar bed, ik was natuurlijk nog lang niet moe want op vrijdag sta ik tot uurtje of 4 te swingen in havana en karels! dus heb even een filmpje gekeken...en toen ook gaan slapen

Zaterdag zijn we lekker naar het strand bij Jan Tiel geweest, mijn vader en broertjes gingen lekker een stuk zwemmen en mijn moeder en ik lagen lekker in het zonnetje te chillen! Heerlijk slapen...toen hebben we daar heerlijk gelunchd en zijn de jongens naar het appartement gegaan om boodschappen te doen aangezien we met pasen aankwamen en alle winkels beetje dicht waren!...Mijn moeder en ik bleven even lekker liggen om nog van de zon te genieten en te kletsen!...toen weer lekker uiteten geweest bij Papagayo (restaurant van een programma in Nederland met Herman den Blijker) het eten was wel redelijk maar niet echt super, vraag mijn vader maar;) Toen zijn wel lekker naar huis gegaan en hebben we nog op de porch gezeten met elkaar...Die avond wilde Bram en ik zo graag naar Mambo beach...daar kan je lekker stappen hoor je van iedereen dus wilde er natuurlijk wel even een kijkje gaan nemen! Het was super leuk...op het strand, een DJ, veel stagiaires! We gingen niet laat weg want mijn vader moest in onze gehuurde auto rijden en dat mag er pas als je 23 bent...beetje jammer voor mij! verzekeringstechnisch is dat ofso...maarja wel beetje jammer anders konden we echt flink op stap gaan! Maar heel lief van mij vader dat hij even mee wilde!

Zondag hebben we heerlijk geontbijt met lekker broodjes en beleg...op de porch met uitzicht op zee en een heerlijk briesje van de wind! Wat een leventje he...Die middag gingen we naar Mambobeach...super leuk strand! We hebben daar heerlijk gelegen en een drankje gedaan, heerlijk die ijskoffie, ik hou dr van! einde van de middag waren we klaar met het strand en gingen we lekker naar huis en mijn lieve broertjes gingen koken! We hebben aardappels met groente gegeten!! Heerlijk was het en natuurlijk het toetje niet te vergeten!.. Die avond hebben we niet veel meer gedaan aangezien we ook erg laat aten!

Maandag gingen we weer lekker ontbijten en toen buggyrijden met Bram, Job en mijn vader! Buggy rijden is zo’n wagentje wat heel hard offroad kan rijden:) Het was echt super leuk...we gingen een tour doen en lekker offroad rijden...ik zat eerst bij Bram in de buggy en hij reed en daarna bij mijn pa en ging ik rijden! Het was super gezellig en wel veel van Curacao gezien die middag! Rond uurtje of 4 kwamen we thuis en toen lekker op de porch gezeten, lekker relaxen en toen hebben mijn broertjes weer gekookt...heerlijk was het deze keer ook weer!

Dinsdag er vroeg uit om te zwemmen met dolfijnen! Mijn droom! Het was ook echt super leuk...eerst een film kijken over dolfijnen en toen het water in! We waren met z'n 6-en, Bram, Job en ik en nog een gezin van 3 mensen! We mochten ze aaien, laten draaien, zingen etc.! We mochten ook mee aan de vinnen en dat ze ons vooruit trokken...en mn bikinibroekje op mijn enkels hing haha! maar het was een super leuke ochten en mijn droom is uitgekomen! Toen gingen we even ergens een drankje doen aangezien we wel zin hadden in wat lekkers! Die middag zijn we even naar Punda en Otrobanda geweets, dat is het centrum! We hebben eventjes winkeltjes gekeken en mijn vader, Bram en Job hadden een barretje gevonden waar voetbal werd uitgezonden dus die waren ook wel eventjes zoet! Mijn moeder en ik zijn eerst in otrobanda geweest en toen zijn we naar Punda geweest en over de pondjes brug! maar het winkelen vond ik niet super leuk...maar wel leuk om er geweest te zijn! Toen belde mijn pa waar we waren en zij kwamen ook naar die kant! Daarnog even winkelen want papa erg leuk vind haha!! Toen de winkels dichtgingen gingen we weer naar huis. Die avond hebben Job, Bram en ik nog eventjes de jacuzzi opgezocht op het resort en heerlijk gerelaxt!! Met uitzicht op zee...geweldig! Toen weer lekker thuis macaronie gegeten!! :)

Woensdag werden we ook vroeg weer opgehaald en gingen we een eilandtour doen van 7uur! Het was die dag echt rotweer dus het strand was niets geworden! De man vertelde veel over het eiland en we stopte bij verschillende plekken zoals het huis van iemand die een zoutwinnaarrij had, drankfabriekje, strand! Het was leuk om meer van curacao te weten en meer te zien van het eiland!...die avond zijn we nog uiteten geweest bij het resort weer, wel lekker gegeten!! :)

Donderdag ook weer vroeg opstaan (wat een zwaren vakantie he) om in te pakken en naar het vliegveld te gaan! Eerst nog even onze laatste ontbijt op de porch, met uitzicht op zee! heerlijk...nog even genieten van Curacao...en toen op naar de airport! Weer in een klein vliegtuigje, echt super gaaf gewoon!

Bonaire:
Donderdag kwamen we dus aan op Bonaire rond uurtje of twee! Mijn auto stond op de airport en heb mijn ouders in twee ladingen naar Captians don's habitat (appartementencomplex) gebracht! Mijn vader vond mijn auto helemaal te gek! Dat is hij natuurlijk ook! we hebben thuis op het resort even lekker een biertje gedaan met z'n alle, koffers uitgepakt en ik ben eerst even naar huis geweest om mijn wasjes te doen etc. Later is mijn gezinnetje ook wezen kijken bij mijn huisje omdat ik bij hun zou slapen in het appartement wilde zijn mijn huisje natuurlijk wel eventjes! Ze vonden het wel een leuk huisje...mijn broertje even op internet geweest omdat we dat niet hadden bij het andere resort! toen naar het appartement en gedoucht en klaargemaakt om uiteten te gaan bij Rumrunners! We hebben er heerlijk gegeten!! Die avond thuis nog even een biertje gedronken met mijn gezinnetje, lekker bij elkaar zijn! Ik zou eerst naar Havana gaan nog omdat ik iedereen ook een tijdje niet heb gezien...maar toch maar niet gegaan want de volgende dag moesten we vroeg op om te wakeboarden.

Vrijdag gingen we dus wakeboarden om half 8 eruit, ontbijten en op naar plaza. Robbert ging met ons mee omdat we iemand moesten hebben die de haven in en uit kan varen! Mijn broertjes en vader lukte het niet echt om te gaan staan maar deden erg hun best hoor! Ze waren elke keer erg benieuw na hoevaak ik kon staan en dat was de eerste wakeboard dag! Dus ik ben gewoon een talentje! het was wel een leuke ochtend! Die ochten was er ook een ander bootje dat ging wakeboarden met Bobby, Erik, Tiemen en aziz! Was wel leuk om elkaar steeds tegen te komen op het water! Na het wakeboarden even drankje doen bij plaza bar, even relaxen! Toen naar huis omdat Bram het shirt van mijn vader in het water had gegooit en die ging naar de bodem, dus hij moest nog een Tshirt hebben! Even naar huis en toen op naar Sorobon om dat mooie strand even te laten zien...we hebben er even lekker gelunchd en eventjes in het zonnetje gelegen! Toen naar huis en mijn broertjes gingen heerlijk koken!! Toen douchen en op naar de happy hour van plaza. Gerlinda, Jacquelien, Jules en Stef waren daar en even kennis gemaakt met mijn ouders en broertjes! Toen gingen we naar Havana!! Mijn moeder had het natuurlijk al keer meegemaakt maar toen mijn vader en broertjes nog! Even mensen ontmoeten met wie ik omga, even kijken waar ik altijd op stap ga! Ik heb ze wel eerder naar huis moeten brengen voor Jobje maar ze hebben het lang volgehouden hoor! en Bram ging weer mee terug, super gezellig! Toen Havan afgelopen was nog even naar karels geweest tot uurtje of 3! Was super leuk dat Brammetje mee ging!

Zaterdag gingen Bram en ik weer wakeboarden met Jules en Stef! Bram wilde toch echt leren te staan bij het wakeboarden en...het is hem geluk!! Super goed!! het was gezellig maar wel zwaar voor mijn lichaampje hoor twee dagen achter elkaar terwijl je spierpijn hebt van de eerste keer! Mijn trucje gaat steeds beter alleen ging ik echt een keer super hard op mijn bek! Na het wakeboarden hebben Bram en ik nog even een heerlijke ijskoffie genomen bij plaza bar en toen op naar huis! Toen zijn we even naar Donkeybeach geweest om te snorkelen en ik ging lekker slapen! en je raad het niet...het ging regenen dus zijn we maar naar huis geweest om te douchen en weer klaar te maken om uiteten te gaan bij Karels op de pier! Het bestellen etc duurde erg lang maar het eten was wel lekker! Na het eten weer naar huis en biertje gedaan! Toen zijn Bram en ik nog naar Havana geweest!

Zondag weer vroeg opstaan om een snorkeltour te doen op de Windwood! Het was wel leuk, we gingen op een zeilboot naar klein Bonaire varen en daar aan de achterkan 3 stops maken om te snorkelen! We hebben schildpadden gezien, een eagelroch! echt super mooi kan je er snorkelen! hele leuke middag gehad! toen kwamen we rond uurtje of twee weer aan in de haven en zijn we naar huis gebracht! even thuis chillen en om 5uur naar de happy hour van plaza waar het altijd lekker druk is! De stagiaires van plaza waren er ook en mijn ouders hebben kennis gemaakt met de ouders van Joyce en het was er gezellig! Toen zijn we lekker naatr City geweest om lekker te eten! die avond gewoon thuis op de porch gezeten met mijn ouders!!

Maandag was de laatste dag en we hebben eindelijk redelijk uitgeslapen! We gingen weer lekker ontbijten met zn'n allen en toen een zuidroute gedaan langs de zoutpanne, slavenhuisjes en vuurtoren! Na deze culturele rondrit zijn wel wezen lunchen bij Sorobon en mijn lekkere chickensalad gegeten...heerlijk was hij! Toen zijn we naar playa geweest om bij mijn stage langs te gaan om mijn ouders Janine en Solange te laten ontmoeten! Was leuk dat zij nu ook mijn ouders en broertjes ontmoeten waar ik natuurlijk altijd veel goeds over vertel! Toen zijn we eventjes naar de winkeltjes geweest want mijn pa natuurlijk verschrikkelijk vond maar gelukkig voor mijn vader zijn hier weinig winkels! Toen zouden we naar plaza gaan maar mijn auto startte weer niet en moest weer aangedrukt worden, dus wij naar de garaga, bleek de accu kapot te zijn, dus even nieuwe gehaald en mijn vader heeft die erin gezet! Dankje wel papa! toen uiteindelijk toch naar plaza, even gezwommen en een happy hourtje gedaan! Was er niet erg druk...maar toen naar huis, douchen etc en die avond betaalde Bram, Job en ik het uiteten omdat mijn ouders bijna 25 jaar getrouwd zijn en omdat ze ons mee op vakantie hebben genomen!! Lief zijn wij hee......Heerlijk gegeten bij La guernica!! Die avond weer naar huis gegaan en iedereen was helemaal gebroken van de vakantie en ze moesten de volgende dag weer vliegen dus niet te laat naar bed maar natuurlijk niet voor een drankje te hebben gedronken!

Dinsdag moesten de koffers worden ingepakt, mijn spullen naar mijn appartement gebracht en voor de laatste keer lekker ontbijten! Toen op naar de Airport...ze konden eerst niet met z'n vieren bij elkaar zitten maar uiteindelijk is geregeld dat ze twee om twee zaten en achter elkaar! dus dat was wel mooi! Afscheid was natuurlijk heel erg zwaar....ik moest natuurlijk ook weer janken!! ik vond het echt verschrikkelijk!! maar nu gaat het goed met me.. :) en nu is het aftellen...9 weken nog maar...! 9 keer havana...aaaah :(! Dus wordt het genieten...

Het was dus al met al veel doen, heel gezellig en genoten van mijn familie! Nu aftellen en dan ben ik ook al weer snel thuis! Als jullie foto’s willen zien zet ik die denk ik morgen op mijn hyves: http://loves-marye.hyves.nl/

xxx
Marye

  • 15 April 2010 - 06:33

    Lilian:

    Dushi, wat een fantastische verhalen!!!!! Ook over Curacao en de dolfijnen :D
    Morgen kom ik je knuffelen!!!!!!! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!

    Dikke kus

  • 15 April 2010 - 08:35

    Marian:

    Hé Marije, wat een fantastische vakantie heb je gehad met je ouders en Bram en Job. Ze zullen wel bekaf zijn denk ik. Je hebt ze echt overal mee naar toe gesleurt, haha.
    Veel plezier nog de laatste 9 weken!

    Gr. Marian

  • 15 April 2010 - 15:20

    Marleen:

    ha die Marye,

    Wat een lang verhaal deze keer maar heel erg leuk om te lezen.
    Erg veel gedaan dus.
    Het weer is daar toch ook altijd niet mooi.
    Als het regend is de temp. toch nog wel goed???

    Geniet nog van de laatste weken voor je het weet zijn ze om.

    xx Marleen.

  • 19 April 2010 - 12:13

    Josien:

    Wat een super vakantie moet dat geweest zijn! Heb Bram nog niet gesproken, maar weet zeker dat er mooie verhalen te vertellen zijn! Fijne laatste weken nog! Kus Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 46791

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: