Chillen op de Antillen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Chillen op de Antillen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Chillen op de Antillen...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

30 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo dushi's!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Hier gaat nog steeds alles goed zoals altijd...wat heb ik nodig om het goed te hebben: zonnetje, 3 vrije dagen, leuke stage, leuke stagebegeleidster, gezellige mensen om mee op stap te gaan, happy hours, strand!! dat zijn voor mij wel de ingredienten om het leuk te hebben hier!...maar hoorde dat het bij jullie ook al mooi weer werd...gelukkig maar na die strenge winter maanden! Heb weer eens een goede stage periode uitgekozen vinden jullie niet ;)...

Maandag was ik ziek...ben ik hier nog nooit geweest maar ik had buikkrampjes! dus heb bijna hele dag in mn bed gelegen en in de middag eventjes in mijn tuin in het zonnetje! Daar knap je wel van op...rustig aan gedaan en aan het einde van de middag voelde ik me weer goed! gelukkig maar want ziek zijn hier is geen pretje...in bed liggen als het mooi weer is! Bah!

Dinsdag voelde ik me weer kip lekker en ging dus ook naar stage. Daarna lekker naar huis en even skypen met mijn mama en papa!! Daarna snel eten en op naar mijn sport...Zumba! Het was wel even lekker om te gaan sporten, eerst heb ik echt geen zin om te gaan maar daarna voel je je als herboren en ben je blij dat je geweest bent...Dan lekker naar huis, even douchen, haarmaskertje, scrubben...heerlijk en dan lekker op bed even grey's anatomy kijken...relaxing!

Woensdag naar stage geweest en daar heb ik weer een gesprek met het kindje gehad die ik toegewezen heb gekregen. Hij is 10 jaar en spreekt wel goed Nederlands! Hij heeft motivatie en concentratieproblemen, hier moet ik dus mee gaan werken. Ik had al een introductie gesprek gehad en die ging goed. Hij tweede gesprek ging naar mijn gevoel ook wel goed! volgende keer zit mijn begeleidster erbij dus dat is wel erg spannend!...Na stage zouden we met een groep weer gaan bowlen...bowlingbaan dicht! Naja dat wordt dus verplicht een drankje doen in Havana...ik zou er eerst eentje doen en dan naar huis want ik was gewoon moe. Nog eentje dan.....nog eentje....en toen nog eentje doen bij de studentenwoningen bij plaza...het was daar wel erg gezellig...uiteindelijk rond uur of 1 naar huis gegaan...het leven is hier echt niet makkelijk hoor...!!;)

Donderdag naar stage deze keer hadden we een multidisciplinair overleg met voogdijraad en de sociale dienst. Het ging allemaal in het Papiamentu maar ik begrijp de grote lijnen van het gesprek nu wel. Het was wel leuk om daar bij te zijn omdat dit nog nooit voorgekomen was in twee jaar zei Janine...! Na de stage naar huis maar ik had super veel zin om uiteten te gaan...ik weet niet waar dat vandaan kwam maar ik smste Pien of ze mee ging en natuurlijk ging die mee! We zijn wezen eten bij Rumrunners...heerlijke chicken fahita en een fiesta die frutas als toetje! Heerlijk...het was ook super gezellig!

Vrijdag was ik vrij naja eerst eventjes een uurtje supervisie en toen mijn cheques inwisselen bij de bank! Hierna ben ik lekker naar Annemarie en Daphne geweest en chillen bij het zwembad. (Annemarie en Daphne heb ik net leren kennen en lopen hier ook stage) Hun gingen daarna even omkleden en ik ging eventjes bij de bar zitten bij mijn favoriete barman Tim en de jongens van plaza zaten er ook! Was wel gezellig! Later kwamen de dames terug en gingen we happy houren bij Divi, eerst achter de hapjes aan...2x langsgelopen want we hadden honger haha! Toen drankje gedaan en gezellig gekletst en gechilld! Rond uurtje of 7 naar huis om klaar te maken voor die avond! Rond uurtje of 9 ging ik naar Gerlinda even gezellig bijkletsen...en rond een uurtje of 11 naar Havana...het was een leuke avond! Na karels altijd eventjes naar Karels, DJ Jurgen was er (House) maar ik vond het niet echt leuk...de muziek was niet de house dat ik leuk vind en vind de normale avonden bij karels veel leuker!! Maar dit was weer eens wat anders he...de DJ stond op het dak van een bar dat was wel super gaaf!...

Zaterdag om half 8 uit mn bedje na een zware nacht!...omkleden etc. en om half 9 al bij plaza staan om te gaan wakeboarden! Had er super veel zin in...we zouden gaan met Robbert, Tieme, Eva en Erik...maar Erik kwam niet dus waren we met z'n vieren! Lekker veel tijd om te wakeboarden! Ik wil nog steeds mijn trucje leren maar dat gaat niet echt...van je ene voet voor naar de andere...moeilijk hoor! Vaak gevallen en HARD...een keer dat ik echt de hele dag super veel hoofdpijn heb gehad...en de volgende dag! Dat krijg je ervan als je trucjes gaat doen die niet lukken...verder was het gewoon super relaxt om in een bootje te varen voor Bonaire en te genieten van het uitzicht en de zon! Na het wakeboarden gingen we naar Sorobon om te gaan slapen!...Heerlijk in het zonnetje gelegen en natuurlijk mijn spicy chicken salad gegeten, als ik aankom bij de bar zeggen ze meteen of ze heb nog wel hebben of dat hij op is haha...dat wil genoeg zeggen lijkt me! Het is echt super lekkere salade! maar goed...toen hebben we in het zonnetje gelegen...rond 6 uur vonden we het mooi geweest en gingen we naar huis...auto start niet! Accu leeg...de lichten stonden aan...echt heel vreemd want ik zet ze niet aan als het overdag is maar goed het feit bleef, accu leeg! Tieme en Robbert hem aanduwen maar dat lukte niet want hij was waarschijnlijk heel erg leeg! Toen had ik geluk want de garaga waar ik mijn auto vorige keer had laten maken had startkabels in mijn auto laten liggen! Die kwamen nu goed van pas...Jeroen van Havana (Barman) heeft ons geholpen...en hij reed weer als een tierelier!...toen snel naar huis en eventjes omkleden etc. Toen naar het welkomsfeestje van Bobby!! Hij is twee maanden weggeweest naar Costa Rica! Super gezellig was dat en leuk om hem weer te zien!...Ik had ook nog een strand feestje van Rich en ben daarna daar heen geweest....was ook gezellig!

Zondag is de chill dag!...Rond uurtje of half 1 naar studentenwoningen om Robbin op te halen, Eva en Joyce gingen ook mee! Super lekker gelegen en natuurlijk een chicken salad gegeten...maar verder lekker geslapen in het zonnetje...Toen eventjes snel bij Jibe kijken daar zaten Bobby, Pien, Roy, Rich etc. even lekker gekletst maar toen moest ik echt weer terug naar de mensen met wie ik was haha...bleef weer te lang hangen! Daarna nog eventjes gezond en toen naar happy hour geweest bij plaza...dit was super gezellig en een grote groep! Toen lekker naar huis gegaan, douchen, eten en nog grey's anatomy gekeken!...

Het was wel een relaxt weekend maar ik kijk zo uit naar het aankomende weekend!! Dan komen paps, mams en mijn lieve broertjes naar Curacao en ik vlieg er dan ook heen! Super veel zin in...het volgende verslag wordt waarschijnlijk dan niet maandag want dan ben ik gewoon nog lekker aan het chillen op curacao...maar jullie zullen het wel zien verschijnen!!

Dank jullie wel voor de reacties, Marjan, Marleen en Anoukje...jullie schrijven altijd wat leuks!! en de andere die ook wat schrijven ook dankje wel...super leuk!!

xxxx
Sunchiiii

  • 30 Maart 2010 - 12:41

    Marian:

    Nou doe maar kalm aan met je paps en mams en die broertjes van je. Je moeder zit een stuk strakker in haar vel. Dit voor mijn strenge toezicht op de sportschool, haha. En ik verwacht eigenlijk wel dat jij je ouders iets lekkers leert koken, zodat wij dat hiet in Nederland ook een kunnen proeven, dan gaan wij hier ook eens lekker chillen!!!!!!
    Marije, veel plezier de komende weken!!

  • 30 Maart 2010 - 12:44

    Marian:

    O ja, en maak een mooie foto van je moeder in haar corrigerende badpak!!

  • 30 Maart 2010 - 17:00

    FJ:

    He Marije,

    Namens de familie hartelijk bedankt voor je kaartje!!! Zo te zien heb je nog helemaal geen heimwee naar huis. :p. Veel plezier de laatste weken!

  • 30 Maart 2010 - 17:04

    Anouk:

    Heee Marye!
    Super leuk verhaaltje weer, wat heb je het toch goed daar:D
    Aankomend weekend komt het gezinnetje je weer gezelschap houden, wordt vast helemaal leuk. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers hoo:$

    Maar super veel plezier iniedergeval en we horen de verhalen wel weer;)

    Liefs Anouk!

  • 30 Maart 2010 - 20:47

    Marleen:

    Ha die marye,

    Dus een beetje buik griep gehad, of had je wat verkeerd gegeten ofzo. (teveel happy hours haha)

    Ik wil je een heel fijne vakantie wensen met je ouders. Geniet er van met ze allen.
    Het nis jullie gegund.

    Dikke knuffel van mij.

  • 30 Maart 2010 - 20:49

    Marleen :

    oeps, en ook een fijne vakantie met je broertjes natuurlijk

    xxxxxx

  • 31 Maart 2010 - 12:07

    Lilian:

    Dushi!!

    Wat een jaloersmakende verhalen allemaal weer!! Behalve dat van je auto, dat mis ik niet ;)
    Veel plezier met je familie en de dolfijnen, maar ik spreek je voor die tijd nog wel, sterker nog, ik ben nu met je aan het kletsen op msn, haha!!
    Zal het nooit meer in mn hoofd halen geen berichtje te plaatsen.

    Kusje

  • 08 April 2010 - 19:34

    Peter:

    Hé Marije,

    hoe is het daar, samen met de rest van de happy family (Paps, mams, Bram en Job). Je komt vast tijd tekort om ze alle moois van de Antillen te laten zien. Doe ze de groeten,

    Peter, Jeanette, Jorn, Jisse, Ties

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 46770

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: