Adrie op Bonairee..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Adrie op Bonairee..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Adrie op Bonairee.....

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

16 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Haii…

Hier weer een weekverslagje…wel iets later dan geplant maar ik maar dit altijd op mijn stage in de middag maar gister was ik lekker vrij nadat ik anderhalf uur voor een dichte deur heb gestaan omdat het hier een officiele vrije dag was en ik dat weer eens niet wist...haha maar goed:)

Maandag ben ik naar stage geweest daarna lekker naar huis even boodschappen doen! Die avond gingen we weer eens ouderswets happy houren bij plaza...samen met Orlando, Pien, Anne en mijzelf natuurlijk! Het was super gezellig en daarna nog even een drankje doen in Havana, het was die avond wel rustig maar met zn viertjes erg leuk:)

Dinsdag stage lopen en heb mijn computer naar de maker gebracht...hij heeft hele vreemde kuren...ineens cijfertjes gaat typen...heel raar! Maar zonder laptop is het erg eenzaam haha ik moest een boek gaan lezen moet je nagaan hoe eenzaam ik was zonder mijn laptop...maar het boek is uit...Na het lezen eventjes eten en op naar Zumba om mijn overtollige gewist eraf te swingen...

Woensdag naar stage en daarna pannekoeken eten bij Arjen mijn buurman!! Was heel gezellig en hij kan erg goede pannekoeken maken...heerlijk gegeten en daarna even een filmpje gekeken. We hebben de hangover gekeken, is wel leuke film!...

Donderdag stage lopen en daarna naar Zumba en daarna meteen naar huis, douchen en weer naar happy hour om met Anne af te spreken!...Ik kwam bij de bar en er waren al een aantal bekende mensen dus stond even te kletsen en Anne kwam iets later...het was erg gezellig!! Donderdag ook eindelijk mijn laptop terug...maar moet je raden....hij deed het eventjes en in de avond was het weer mis..:( er is gewoon niet te werken op die laptop en het is verschrikkelijk!

Vrijdag naar supervisie en daarna naar de computermaker... ze hebben er eventjes naar gekeken en nu blijkt dat ineens het toetsenbord te zijn terwijl ik 80 euro heb uitgegeven aan iets van software...beetje jammer! Ze kunnen hem pas aan het einde van volgende week maken maar mocht gelukkig een laptop lenen van mijn supervisor! Echt super lief van haar...want zonder laptop kan ik niets doen op stage en thuis...Daarna snel boodschappen doen want ome Adrie komt vrijdag avond aan dus even wat lekkers in huis halen...even tanken en dan naar huis en schoonmaken maar...moet ook weer eens gebeuren! Dus de hele middag schoongemaakt en aan het einde nog even snel in de zon gelegen bij het zwembad om mijn kleurtje toch weer iets op te laten leven...Mijn oom zou half 8 aankomen maar wegens vertraging werd dat half 11 en ik ging natuurlijk nog even happy houren met Orlando en Pien...en om half 11 naar de airport om hem op te halen! Super leuk dat hij er is hoor...we gingen toen naar huis om even de spullen uit te pakken en mijn moeder had nog wat dingetjes meegegeven zoals AARDAPPELANDERS...heerlijk!! appelstroop, mijn gstar schoentjes...dus ben blij dat ik dat allemaal weer heb!...Toen op naar Havana met mijn oom...het was gezellig dat hij ook kan zien met wie ik allemaal omga...na havana nog met z’n alle naar karels om lekker te dansen!!..Adrie heeft ook een super leuke avond gehad zei hij...we gingen om uurtje of vier slapen!! Ik heb veel respect dat Adrie meegaat aangezien hij ook een jetleg heeft natuurlijk!

Zaterdag was ik ook lekker vrij en hebben we uitgeslapen tot uurtje of 10 en daarna lekker gegeten...ik had jus d’orange gehaald, lekkere broodjes, soepje...heerlijk op de porch gegeten!! Daarna even rustig aangedaan en toen hebben we een fiets gehuurd voor Adrie en zijn we langs de duikschool geweest om voor hem te regelen dat hij maandag kan beginnen met zijn openwater course...We hebben beetje het eiland over gereden en zijn naar sergu largu geweest...dat is een plek op de berg vanaf waar je heel het eiland kan zien!! Lekker cultureel...maar wel heel mooi!...Toen we thuis waren gingen we ons klaar maken om heerlijk uit eten te gaan...we gingen eten bij La Guernica...we hebben er heerlijk gegeten!! Die avond zijn we natuurlijk weer op stap gegaan...eerst weer naar Havana, het is altijd rustiger dan vrijdag maar wel de juiste mensen op de juiste plaats dus was het gezellig...na Havana naar Karels maar dat was erg rustig dus door naar City en daar was een leuk feestje met leuke muziek!!...Die avond waren we weer rond uur of vier aan het slapen...en weer een leuke avond gehad...:)

Zondag was ik natuurlijk ook weer vrij, wat een leventje he hier!! Haha...Zondag hebben we weer lekker uitgeslapen en toen hebben we de zuidroute gedaan...Adrie heeft een fiets gehuurd maar om helemaal die kant op te gaan ben je heel lang onderweg dus gingen we dat gewoon lekker met de auto doen en de tourist uit gaan hangen en foto’s gemaakt van de slavenhuisjes, vuurtoren en de mooie natuur mij dit mooie eiland! Daarna gaan lunchen bij Sorobon en een heerlijke spicy chicken salad gehad!!...Die middag was er carnaval in de stad dus daar moesten we natuurlijk heen gaan...er was een optoch en in de krant stond dat hij om 1uur begon maar tel hier gerust twee uur bij op hoor...rond uur of 3 kwamen de wagens langs!!...we waren er rond twee uur en hebben even rond gelopen en drankje gedaan bij El Mundo...was heel gezellig en toen kwamen de wagens...echt super leuk!! We hebben ook veel foto’s gemaakt...en ik heb zelfs nog meegelopen (polonaise gedaan) in de optocht...haha ik kende een meisje die mee deed en die trok me mee dus Marye in de optocht meedoen in de polonaise...is het niet geweldig!!..Het was super leuke middag en toen zijn we aan het einde naar huis gegaan toen het was afgelopen op even lekker te douchen en weer klaar te maken om lekker uit eten te gaan!! Super leuk dat Adrie mij meeneemt...:) Dankje wel...Die avond gingen we bij Rumrunners eten...het was natuurlijk ook valentijn en super druk maar gelukkig was het eten er super lekker...Er was die avond een after carnaval party bij city...natuurlijk moesten we daar heen!! Veel dronken mensen, carnalval muziek maar wel gezellig!! Adrie was al twee avonden mee geweest en rond uur of half 12 naar huis gebracht....Marye natuurlijk weer terug om het feestje af te maken!! Uur of twee ging alles dicht en ben toen uiteindelijk ook maar naar huis gegaan na een mooie en gezellige avond!!...

Hele avonturen hier op Bonaire, en super leuk dat mijn oom er is!!...we hebben nog veel meer plannen maar dat lezen jullie volgende week...(wat een spannend einde of niet...)

Xxx
Marye

En de groetjes van Adrie...!!

  • 16 Februari 2010 - 14:03

    Anouk:

    Zooo, doe je toch nog wat cultureeels!:P haha
    Maar wat een verhaal weer, alleen maar gezelligheid daar:D:D

    Veel plezier nog!;)
    Liefss

  • 16 Februari 2010 - 16:31

    Marleen:

    Leuk man dat je daar ook carnaval hebt.
    Wij ook zaterdag, ik reed terug en had negen man in de auto. Je ouders natuurlijk Bram,jessica,Martin,Richard,
    Freek-jan,Erik en ikke. (We misten nog 1 en dat was jij.) Bij ons thuis kwam Mark er ook nog bij en hebben we gegeten,Bram heeft eieren gebakken. lachen jo.

    Weet je ook weer iets van af deze kant, dikke knuffel en de groeten aan oom Adrie

    Marleen

  • 17 Februari 2010 - 08:02

    Marian:

    Hey Marije, het is altijd leuk he als er familie langskomt, dat had Marloes ook toen zij in Parijs zat.
    Hier hebben we gelukkig ook het carnaval er weer op zitten. Gister nog naar het Seniorencarnaval geweest!!! Ja, ja, daar mogen wij ook al heen. Je ouders waren er ook hoor. Was weer heel gezellig met de bingo en het haringhappen!!!!

  • 17 Februari 2010 - 13:41

    Jan Smit:

    Hoi Marije,
    We waren gisteren ook op de seniorencarnaval en hoorden van je pa en ma dat je op Bonaire zat. Leuk eiland, een neef van ons heeft er jarenlang gewoond, hij was leraar wiskunde en computerman op het VO. Ik weet niet hoe de school heet. Hij ging vaak naar de kroeg Marco Polo, die is van een man uit Wolvega, hij heet Dooper.
    Ik heb een paar van je belevenissen gelezen, hardstikke leuk.
    Ik hoop dat je nog een hele fijne tijd daar hebt. Geniet ervan. Let wel een beetje op de taalfouten (grapje).
    Groet,
    Joke en Jan Smit

  • 17 Februari 2010 - 14:47

    Marye:

    Hallo meester Smit ;) en Joke...

    Wat leuk dat jullie reageren en mijn verhaaltjes hebben gelezen!...

    Ik ken hier geen kroeg die Marco Polo heet...wij gaan altijd naar Havana en plaza maar dat was ook wel te lezen he haha..! Woont die neef er nu niet meer dan?

    Die spelfouten heb ik omdat ik een meester had in groep 6, 7 en 8 die het mij dus niet goed geleerd heeft anders had ik wel foutloos Nederlands geschreven...(grapje)

    Groetjes,
    Marye

  • 17 Februari 2010 - 18:37

    Ellen:

    Leuk om te lezen!
    Kun je een keer wat uitgebreider vertellen over je stage? Lijkt me leuk! Liefs!

  • 17 Februari 2010 - 19:05

    Pap.:

    he mary doe je wel voorzichtig met mijn OUDSTE broer hij is de 50 al flink gepasseerd hoor,dus spaar hem een beetje ,wil je.maar even wat rechtzetten seniorenkarnaval is hier van af 45 jaar, dus mochten je moeder en ik er dit jaar ook eindelijk naar toe. doe je de groeten aan Adrie. liefs pap.

  • 21 Februari 2010 - 17:41

    Peter:

    He Marye (en Adrie)

    mooi dat jullie het zo machtig naar de zin hebben daar. Geniet er nog even van.....

    groeten uit Tollebeek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 46792

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: