Super leuk Weekend!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Super leuk Weekend!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Super leuk Weekend!!

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

23 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Haii Dushi’s

Zoals jullie nu intussen weten heb ik maandag een dag dat ik lekker niets ga doen behalve bijkomen van het drukke weekend!! Zo ook deze maandag heb ik dus stage gelopen en daarna lekker zelf gekookt en toen lekker op mijn bedje gaan liggen grey’s anatomy kijken, beetje msnen, beetje hyves…gewoon lekker chill!! En niet te laat naar bed aangezien mijn dagen van stage om half 7 het wekkertje gaat…

Dinsdag heb ik stage gelopen, op stage is er nu veel tijd voor ouder gesprekken en huis bezoeken. Ik vind het super leuk om een huisbezoek te doen omdat je dan echt ziet hoe de mensen leven. We waren bij een huis en je ziet dat ze erg arm zijn en met z’n vijven slapen op een kamertje…een moeder en haar vier kinderen. De kinderen waren vaak niet op school gekomen omdat ze geen auto hadden en daarom gingen we naar dat gezin toe. Het is echt erg als je ziet hoe die mensen moeten leven van 80 euro voor twee weken, een moeder met 3 kinderen en een babytje. Het is wel super om dit mee te mogen maken. Na stage ben ik naar zumba gegaan om mijn kilootjes die erbij zijn gekomen hier er weer af te sporten…hier beweeg je namelijk alleen 3 meter naar je auto en zit je hele dag op kantoor en loop je weer 3 meter naar je huisje en zit je de hele avond aan de bar…dus bewegen zit er hier bijna niet in…vandaar dat ik naar zumba ga…maar het is wel super leuk!

Woendag heb ik ook weer stage gelopen en gesprekken gevoerd met ouders van de kinderen. Het was weer een leerzame drukke dag!...die avond ging ik gezellig met Stef een filmpje kijken, we hebben pearl harbor gezien! Het is nog steeds een super goede film na ongeveer 20 x gezien te hebben…We hebben hem gezien lekker buiten met het geluid van de zee en het ritselen van de palmbladeren op de achtergrond…Heerlijk!

Donderdag naar stage geweest en ik zou die avond ook naar zumba maar het werd toch weer eens tijd voor een filmavondje bij plaza! Samen met Stef, Anne, Robbert, Robbin en nog een paar hebben we de film gekeken op een diascherm op strandbedjes onder de palmbomen…kan het leven nog mooier :) na de film natuurlijk even drankje doen bij de plaza bar! En toen de bar om 11 uur ging sluiten door naar de studentenwoningen om daar verder te chillen…met Orlando, Gerlina, Jules en Stef gingen we nog eventjes naar Havana…super gezellig was het daar nog en toen wilde ik naar huis maar er moest nog een drankje gedaan worden bij iemand dus ik ben er ook heen gegaan en eindigde bij Orlando thuis en hij heeft een TV…ik natuurlijk dolgelukkig want ik heb zelf geen TV…dus eventjes tv gekeken was erg gezellig!...

Vrijdag lekker uitgeslapen…en lekker thuis in het zonnetje gelegen om weer wat bij te bruinen na 4 dagen zonder zonlicht…jullie kunnen het je vast niet voorstellen maar je bent hier zo weer ‘wit’ voor Bonaire dus moest ik hier eventjes aan werken!...Vrijdag was ook de dag van de AQUASPACE…een boot met een DJ (DJ Jurgen) lekker house muziek draaien, malibu annanassapje erbij…wat is het leven toch heerlijk!! We gingen varen voor de kust van Bonaire en je zag alle lichtjes zo mooi en het was gewoon super super super leuk!! Ik heb ook nog mogen varen met de boot en veel mensen leren kennen…Ook twee meiden leren kennen die hier ook stage lopen…echt gezellig!! Na de Aquaspace die van 8 tot 12 vaarde gingen we naar city toe om het feest verder voort te zetten…hier mooi feestje gehad met leuke house muziek…leuke mensen en een drankje erbij!! Toen het feestje rond uurtje of 3 klaar was zijn we nog doorgegaan naar karels…hier waren niet echt veel mensen maar ondanks dat was het gezellig!! Uurtje of 4uur half 5 mee gereden met Annemarie en Daphne naar plaza (die twee meiden die ik heb leren kennen) bij plaza stond mijn auto nog…maar eerst was het tijd om een broodje ei te eten..haha super leuk! En ik was rond uurtje of 6 thuis…wat een mooie avond was dat!!

Zaterdag rond uurtje of 12 uit want mijn lieve vriendinnetje Pien was weer terug op Bonaire na 2 weekjes Nederland…dus we hadden veel om bij te praten en waar kan je dat nou beter doen dan op Sorobon, onder de zon en palmboompjes…het was een super gezellige middag…nog even lekker geluncht en bijgebabbeld..!! Toen naar huis eventjes snel douchen etc en lekker uiteten bij Rumrunners met Stef…super lekker gegeten en het was erg gezellig! Na het eten op naar de studentenwoningen om daar een biertje te doen…naja voor mij geen bier maar een colaatje light ;)…weer lekker met een grote groep bij elkaar gezeten…en rond uurtje of half 1 toch nog even een kijkje nemen in Havana…het was echt rustig waarschijnlijk omdat iedereen vrijdag een leuk feestje heeft gehad maar we waren daar met een aantal van plaza…na havana toch nog een kijkje nemen bij karels…hier was het ook erg rustig maar toch wel gezellig…uurtje of 4 was ik weer thuis…pff zwaar weekend hoor!;)

Zondag lekker uitgeslapen en die dag zou ik Stef wegbrengen naar de airport omdat hij voor twee weekjes naar Nederland gaat want hij is oom geworden! Eventjes nog een drankje gedaan en toen moest hij door de douane…Toen ben ik naar plaza gegaan om samen met Pien op het strand te gaan liggen maar Anne en Jules waren aan het werk bij restaurant Banana Tree en ging eventjes aan het barretje zitten kletsen, salade eten etc…toen kwam ik Joyce tegen en daar eventjes mee naar het strand geweest want Pien moest eventjes weg…toen was het vijf uur HAPPY HOUR!!...het was deze keer niet echt druk maar wel leuke mensen…rond een uurtje of 8 had ik het wel gezien en toen zouden we naar huis…uiteindelijk nog eventjes bij de banana tree blijven plakken tot uurtje of 9 maar toen echt naar huis!!...

Al met al een super geslaagde week en een zwaar weekend!!

Over twee weekjes vlieg ik alweer naar Curacao naar mijn ouders die daar dan zitten!! Ik heb echt super veel zin in…het duurt nu echt niet lang meer…!!

Xxx
Sunchiiii

  • 23 Maart 2010 - 07:25

    Marian:

    Ja, volgende week komen je ouders en broertjes al jou kant op, nou ik kan je vertellen dat ze er zin in hebben hoor. Ben best wel jaloers op ze! Maar goed, dan gaan wij wel een weekendje kamperen!!

  • 23 Maart 2010 - 10:31

    ANJA:

    WIJ TELLEN DE DAGEN AF NOG TIEN DAGEN EN DAN ZIJN WIJ WEER BIJ JE XXX MAM

  • 23 Maart 2010 - 13:59

    Marleen:

    Weer een verhaal waar de spetters van af vliegen.
    En vertel eens, Stef en Jij is dat wat. Je praat veel over hem??????

    dikke knuffel marleen

  • 23 Maart 2010 - 20:42

    Peter:

    Hé cool nichtje,

    want zo kunnen we dat rustig stellen als ik lees wat jij daar ver weg allemaal meemaakt. Volgens mij beleef jij in drie weken Bonaire meer dan wij in drie jaar polder. Machtig leuk voor je en dan doe je ook die stage er nog even bij met een 7,5. Hé Marije, ik heb wel één verzoek. Wil jij de boel daarginds wel ff donders goed voorbereiden op de aankomst van de rest van de Dekkertjes en dan met name 'onze Jan.' Het is daar geen Terschelling weet je!!!
    Hé feest nog lekker door en je krijgt de groeten van Jeanette, Jorn, Jisse en Ties.
    Hooooiiiii: Peter


  • 23 Maart 2010 - 21:00

    Pap:

    marye we komen er aaan hoor ik laat het bedrijf het bedrijf en ga de bloemetjes eens lekker buiten zetten daar op terschelling. [kijk dat je oom Peter nog nooit verder gekomen is dan bant daar kunnen wij ook niets meer aan veranderen] maar wij gaan de stap wagen ik kijk er naar uit. gr. pap.

  • 24 Maart 2010 - 19:15

    Oma Zijlstra:

    Ik heb je berichtjes gelezen en ik vind het super leuk
    Eigenlijk ben ik een beetje jaloers op je hoe je aan het feesten bent lekker feestbeest
    Ik ben wel heel blij dat je in juni terugkomt want ik vind het nu wel een beetje heel lang duren hoor.
    het moet niet overleuk worden he.

    Hele lieve dikke kus van oma.

  • 24 Maart 2010 - 19:17

    Oma Zijlstra:

    Ik kan niet meer stoppen ik heb helemaal de smaak te pakken ik was namelijk vergeten te zeggen

    dat ik heel heel veel van je hou

    Heeeele Dikke Kus van Oma

    dagggg lieverd(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 46723

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: