Rustig weekje... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Rustig weekje... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Rustig weekje...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

11 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Haii iedereen,

Een rustig weekje gehad wegens financiele redenen haha..Dus het wordt een kort verslagje!! Geld besparen om aan het einde lekker uiteten te gaan, lekker te gaan lunchen, en te genieten!

Maandag mijn chill avond! Eerst lekker bijkletsen met mijn moeder op skype...even het weekend bespreken! Daarna lekker douchen, gezichtje scrubben, haarmaskertje, gezichtsmaskertje...heerlijk! en daarna op mijn bedje grey's anatomy gekeken...

Dinsdag stage gehad en daarna had ik geen zin om naar havana te gaan want ben daar nu wel een beetje klaar mee elke avond! Het is voor mij ook tijd om naar huis te gaan over 5 weekjes...het is gewoon elke week bijna hetzelfde, eerst vond ik dat niet erg maar nu merk ik dat ik weer toe ben aan wat anders...weer naar huis! Ik vermaak me hier natuurlijk nog wel hoor! Dinsdag lekker filmpje gekeken...

Woensdag gingen we bowlen met Jules, Stef, Pien en Roy. Je raad nooit wie weer laatste was....hahahaha IK:P twee potjes als laatste...maar gelukkig dat ik goed tegen mij verlies kan :) na het bowlen om mijn verdriet te verdrinken (met cola light) op naar havana...daar hebben we even gezellig gezeten, later kwamen er ook anderen van plaza en werd het nog een gezellige avond!

Donderdag weer naar stage geweest natuurlijk en daarna zou ik naar filmavond maar niemand was vrij :( dus weer een eenzame avond haha...maar om financiele reden was het zeker beter om nog eventjes een avondje thuis te blijven...(mijn rekening nummer is....:P )

Vrijdag was ik lekker vrij...heerlijk uitgeslapen want normaal gaat het wekkertje natuurlijk om half 7! dus dat was wel eventjes lekker...daarna de huishoudelijke taken gedaan...even een zwarte was en kleurwasje gedaan...alles weer lekker schoon voor het weekend! Boodschappen gedaan, tanken, huisje opruimen, afwasje doen, vegen, dwijlen! Dus een dagje vol huishoudelijke taken...wat een zwaar leven! Aan het einde van de middag nog even lekker in het zonnetje gelegen! Die avond lekker naar Havana maar eerst naar de studenten woningen...en dan met z'n allen naar havana! Er was ook weer een Climax feestje bij City maar eerst tot twee uur naar Havana...het was erg warm en druk maar wel weer een gezellige havana! Je raad nooit wat ik in havana tegen kom...een meisje uit de polder, marknesse om concreter te zijn haha...zij zit nu op Aruba om stage te lopen en herkende mij omdat ik daar ook een weekendje was bij Brecht en zij kwam later in het huisje van brecht en hoorde dat iemand uit de polder daar was...en ineens zie je iemand uit de polder in Havana, Bonaire! Echt super grappig...Na havana zijn we dus naar city gegaan, het was er niet erg druk omdat ineens 10 gulden (4 euro) entree wordt gevraagt...veel Antillianen gaan dan niet meer...dus het was rustig maar wel goede house muziek!

Zaterdag vroeg eruit om half 9 te gaan wakeboarden met Stef, Egon, Eva en ik...Iedereen verslaapt zich hier en ik was natuurlijk wel weer op tijd (Meisje van de tijd) en ik blijf gewoon een Nederlander he...kan niet te laat komen! Ik moet zeggen dat Stef ook op tijd was maar Egon was zijn yoghutje nog aan het opeten aan het water... Eva lag nog op bed...dus uiteindelijk vaarden we kwart over 9 weg...heerlijk gewakeboard alleen lukt het trucje nog steeds niet, dat frustreerd wel een beetje...:P daarna even lekker een tosti gegeten bij plaza want we hadden honger...en toen op naar Sorobon om lekker op het strand te gaan slapen...Pien en Bobby kwamen later ook nog...Toen naar huis om even te skypen met mams, om te kijken of ze mijn moederdag kadootje ook heeft gehad, een hele grote bos mooie bloemen en een heel lief kaartje! En ze was er heel blij mee! :) Die avond eventjes naar Sense want daar was een feestje en kreeg je tussen 22.00-23.00 gratis drank naja alleen wijn, bier en ... cola light! haha...maar iedereen was daar...was gezellig maar toch naar Havana gegaan met een aantal! Ik heb me daar dood gelachen met Gerlinda...we gingen muziek instrumenten bespelen (naja nadoen) klinkt heel dom maar was echt super grappig...iedereen keek heel erg raar naar ons maar wij hadden het gezellig!

Zondag lekker uitslapen en toen samen met Stef, Sjoerd en Pien op naar het Donkey park! We hadden niet echt hoge verwachtingen maar echt super gelachen...stel je voor...je rijdt met je auto offroad en ineens staan er 20 a 30 ezels om je auto...en niet alleen om je auto maar ook met hun koppen in de auto haha! We reden in een open jeep en Sjoerd en Stef zaten achterin en ze kwamen overal vandaan!! We hadden ook voer mee dus die beesten wilde voer...dan niest er weer een ezel in je gezicht, dan hijgt er een in je oor! Dan ineens komen ze van achter...haha super grappig! Ik had een raampje dus die kon ik open en dicht doen als ik dat wilde zodat ze niet te ver bij me kwamen haha dan zou je denken dat ik ezels gewent moet zijn maar deze waren heel gretig! Later gingen we naar de schildpadden... en je raad nooit...nooit wat er op mij geplast heeft...EEN SCHILDPAD! Bah... en niet een klein beetje...neeeeee hoor zijn hele blaas leeg! En wat moesten de andere lachen he...het schijnt dus zo te zijn dat als je ze oppakt ze stress krijgen en dan gaan plassen...iedereen pakte ze op maar wanneer moet hij plassen...bij mij! ;) ongelovelijk...haha het was dus wel weer een avontuur het donkeypark...daarna naar Sorobon om eventjes te gaan lunchen, Bobby was daar dus die kwam er gezellig bij zitten! Later even via de zuidroute naar plaza want Sjoerd had dat nog niet gezien...ook gingen we onderweg naar aangespoelt hout zoeken om op te schilderen..!! creatief he...Toen op naar happy hour om gezellig een drankje te doen, andere mensen van plaza waren er ook en het was wel eventjes gezellig!

Nu is het aankomende donderdag nog maar 5 weekjes...waarvan 4 weken stage en een weekje lekker vrij! En dan weer terug naar Nederland...opzich heb ik wel weer zin om iedereen te zien hoor! Maar denk dat ik na twee weken in Nederland graag weer terug wil..!! haha...


Xxx Liefs

Marye

  • 11 Mei 2010 - 12:20

    Josien:

    We kennen allemaal jullie ezel Willem nog en dan doe je nu snel je raampje dicht voor ezels? Haha onvoorstelbaar ;) Klinkt allemaal weer super gezellig en om van te dromen! We hebben hier feestweek, dus ook hier is het eindelijk feest! Tot snel!

  • 11 Mei 2010 - 14:24

    Marian:

    Hé Marije, wij gaan morgen op vakantie, dus ik zal je berichtjes de komende weken moeten missen, maar als we terug zijn, zal ik ze nog allemaal lezen.

    Gr. Marian

  • 11 Mei 2010 - 14:43

    Anouk:

    Marye, wat een verhaal haha.. heerlijk die ezels om je heen, daar moet jij toch niet bang voor zijn;) Ik ga nu me examens in dus een spannend tijd!
    Als ik niet meer zo snel op je verhaaltjes reageer, dan weet je waar het door komt;)
    Veel plezier nog!!!

    xxxxxxxxxxxx

  • 11 Mei 2010 - 15:31

    Marleen:

    Ben niet een van de eersten van de week, maar ben druk met de feestweek. Willen graag een beetje goed voor de dag komen met de Mammoettankers.
    Maar Marye denk je niet dat het thuis ook weer allemaal het zelfde wordt. Naar school, werken, stappen, je ouwe lui te mopperen (haha) enz.
    En al die leuke dingen die je vader voorstelt bij het vorige verhaal, dat moeten we eerst nog maar weer eens zien (haahah)

    Geniet nog maar even.

    xxMarleen

  • 11 Mei 2010 - 18:46

    Lilian:

    Lief, wat een mooie verhalen weer!!! Geniet, geniet, geniet van je laatste weekjes, want neem van mij aan je gaat het missen als een gek! Zelfs als je al vier maanden in NL bent wens je regelmatig dat je lekker ligt af te bakken bij Sorobon , een salade zit te eten of onbezorgd een drankje doet in de Havana.
    Maar ik ben wel blij als je weer dichtbij bent. Ik kom je knuffelen de 17e!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 46780

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: