Het aftellen gaat beginnen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Het aftellen gaat beginnen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Het aftellen gaat beginnen...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

04 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Haii iedereen,

Hoe gaat het allemaal daar in Nederland? Het weer is weer minder hoorde ik al:( beetje jammer voor jullie...Hier gaat verder alles toppie!

Maandag ben ik naar stage geweest en daarna eventjes boodschapjes gedaan voor de week en toen lekker met mn moeder geskypt! Maandag is mijn chill avond en ik lag al lekker om 9uur in mn bedje toen ik werd gebeld door Gerlinda...' Wist je dat het de laatste avond van Thieme was?' uhhmmm... NEE! Dus ik onder de douche, opmaken en op naar de studentenwoningen en daarna naar Havana...de hele plaza groep was er dus het was wel erg gezellig maar toch weer 3uur thuis....daar ging mijn chill avond! haha

Dinsdag stage en poging twee voor chill avond! en jeeej dat is mij gelukt:) lekker op mn bedje een film gekeken! dus niet veel meegemaakt..haha

Woensdag ook naar stage geweest maar ook niets gedaan...eventjes lekker tijd voor mijzelf!

Donderdag begon de ellende haha...de dag voor koniginnendag! Eerst naar stage gegaan en we gingen eten met het werk in Rincon...het duurde ong. anderhalf uur voordat we het eten kregen haha...ongelovelijk! Ik had maar gewoon vis met rijst! wel Funchi dat is Antilliaans en dat was best lekker! het eten was wel okee maar het was in iedergeval gezellig! Na het eten terug naar kantoor om nog eventjes te ' werken' en toen naar huis...douchen en klaar maken want ik ga met Egon uiteten...even ophalen bij plaza en dan op naar Rumrunners, heerlijk gegeten en bij een super mooi tafeltje! en deze boer heeft...inktvis gegeten!! ongelovelijk maar is niet heel erg lekker hoor haha...wel te eten maar ik zou het nooit zelf bestellen! Daarna mijn altijd lekkere chicken faijta (neem ik altijd) heerlijk en als toetje een chocolat trio! Hmmm....toen op naar Rincon (dat is een dorpje hier en op koniginnendag was er een groot feest en de avond ervoor al wat standjes, muziek etc) dus eventjes heen gegaan, wat gedronken en rondgelopen...daarna op naar Havana...maar toen kwam het grote avontuur met Egon (jaa Egon je komt erin voor...) we reden op de lange weg naar Kralendijk weer en er was een ongeluk gebeurt...twee auto's in een bocht tegen elkaar gereden, echt veel schade maar de mensen waren okee! allemaal onderdelen over de weg...dus wij even kijken (ramptoerisme) dus wij wachten, kijken...wachten, kijken...was wel gezellig verder hoor met wat mensen! maar wachten op een ziekenauto..duurt lang! toen politie...duurt lang! Toen ging de politie eerst foto's maken van de schade...praten met mensen en we stonden daar maar te wachten...al een uur! Dus toen hoorde we van een short cut...een onverharde weg met cactussen langs de weg...dus we reden daar en andere mensen hadden ook het geniale idee om daar langs te gaan! dus Marye gaat de auto inparkeren tussen de cactussen zonder lekke band te krijgen anders kwamen we nooit meer in havana!...dat ging allemaal goed! maar wat kwam er toen aan.......EEN PARTYBUS! haha en moest in het dunne weggetje langs mijn mooie auto...dus beter inparkeren...haha en ik heb me kapot gelachen samen met Egon...maar het is gelukt en toen verder op de onverharde weg met mijn oooh zo goede schokdempers...haha! maar we zijn rond 1uur aangekomen in havana!! Die avond was het nog super gezellig en daarna eventjes naar karels geweest...(een koniginnennacht om nooit meer te vergeten he Egon...haha)

Toen was het koniginnendag...normaal wordt het Amsterdam maar nu Rincon te Bonaire...de happening van het jaar! Standjes, muziek, Antiliaans eten...gezelligheid! Eerst eventjes verzamelen bij plazabar en samen met Gerlinda, Jaquelien, Pien, Bobby, Stefano, Jules, Emiel en de moeder van Pien op naar Rincon!! Het was erg warm...en lekker goedkoop koud bier gehad...naja ik niet hoor! ik een lekkere verfrissende cola light ;) maar eventjes rond gelopen standjes gekeken...muziek geluisterd...was wel gezellig maar heel anders dan Amsterdam! Rond uurtje of 4 gingen we weer weg en zijn we naar Bobby zijn huis gegaan om lekker te chillen, biertjes te drinken...muziek je erbij...gezelligheid!! We hebben eventjes wat eten afgehaald...en toen zijn we lekker een stukje gaan varen met de boot hun! Muziekje erbij...en genieten!! Daarna op naar Havana...het was niet erg druk die avond maar wel gezellig hoor...!

Zaterdag heerlijk uitgeslapen en toen op naar plaza...eventjes bij de bar zitten met Sjoerd, Stef, Pien en ik...wat gingen we doen....toch maar even naar Sorobon gegaan...eventjes in de zon gelegen en wat gegeten...chicken salad uiteraard;) gewoon lekker een chill dagje...toen naar huis even wasje gedaan...huisje opgeruimt...verder niet veel bijzonders gedaan...

Zondag naar Sorobon geweest (alweer) jaa het begint nu allemaal beetje te vervelen hoor...elke dag is wel beetje hetzelfde maar nog wel genieten maar dan is het ook wel weer tijd om terug naar Nederland te gaan...Pien was al op het strand en Stefano en Sjoerd kwamen later...weer even lunchen en daarna op naar de happy hour van plaza...(zoals elk weekend haha) was gezellig, lekker drankje doen, muziekje erbij, gezellig mensen...ondergaande zon! Wat een leventje...

Het is nu nog ongeveer 6 weekjes op Bonaire...ik ben nu wel toe om weer naar huis te gaan! Al zou ik het super mooie weer, elk weekend strand dan ineens wel weer gaan missen! Nederland is altijd 3 dagen regen, 1 dag zon...maar goed...alles heeft zijn voor en nadelen! Heb super veel zin om weer te gaan winkelen, naar pretpark te gaan, naar chez te gaan..!! Maar eerst even genieten nog hier dan komt alles goed...

Ayoooo
xxx

  • 04 Mei 2010 - 19:58

    Pap:

    als je het niet leuk meer vind dan kom je maar weer gewoon naar huis hoor meissie, pappie maakt het zwembad wel wat dieper en langer zodat je thuis ook kan duiken en wakeboarden,de huistap onder de veranda cola light in de koelkast,zonnebankje op de zolder wie doet je wat . tot zo gr , pap

  • 05 Mei 2010 - 18:39

    Marian:

    Dat wil ik meemaken Jan, dat je dat doet!! Komen wij ook een keer zwemmen!!!

  • 06 Mei 2010 - 17:53

    Anouk:

    Marye! Wat een avonturen zeg, haha geweldig!
    Nou geniet nog maar eventjes die laatste 6 weekjes, daarna kan je weer lang genoeg in Nederland zijn. Ik denk dat je op bonaire dan niet meer zovaak kom, dus Genieten!
    Ik ben straks heeeel jaloers op jou kleurtje denk ik zo:(

    Nou veel plezier nog!

    xxxxxxxxxxxx

    P.S Dan kom ik ook even langs buurman Jan!

  • 11 Mei 2010 - 15:22

    Marleen:

    Had toch en berichtje gemaakt maar die is niet aangekomen zie ik hahaha
    Sorry Marye

    Gr Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 46778

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: