Nog 7 weken... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Nog 7 weken... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Nog 7 weken...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

26 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Dushi's

Kon bai? Mi ta hopi bon...
Hier gaat alles nog steeds helemaal goed...net lekker weekend gehad en lekker uitgerust:P naja beetje uitgerust! Ik zit nu op stage mijn verhaaltje te typen! Op stage heb ik nu een kindje gesignaleerd dat ik denk dat ik daar even een gesprekje moet hebben omdat hij altijd beetje achter de de andere kinderen aanloopt, niet snel een bal krijgt als ze in de pauze basketbal spelen etc. In ben naar de Jufvrouw gegaan en het blijkt dat hij in de klas ook niet echt meedoet en het handig is als ik met dit kind ga praten. Volgende week dinsdag heb ik een gesprek met de leerkracht over het kind en ga observeren in de klas. Als ik dit allemaal duidelijk heb ga ik een gesprek aan het het kind en daarna de ouders. Ik ben dus echt nu zelfstandig bezig met een kind te begeleiden! Ik vind het super spannend omdat ik het nog niet echt beheers maar je moet het toch een keertje leren...heb er wel zin in om het helemaal zelf te gaan doen...ik hou jullie op de hoogte van hoe het allemaal gaat! Nu komt mijn weekverslagje hieronder...

Maandag naar stage geweest, even bijgekletst over het weekend met mijn begeleidster! Na stage even naar huis en met mijn mama geskypt!:) even lekker bijkletsen over het weekend! Maandag heb ik zoals jullie weten mijn chill avondje...dus lekker eten gemaakt en daarna heerlijk douchen, haarmaskertje, lotionnetje opdoen en lekker op bed gaan zitten en grey's anatomy kijken en lekker lezen...LEZEN? jaaa Marye leest sindskort...is best leuk!

Dinsdag ook naar stage geweest en daarna eventjes boodschappen gedaan! Die avond zou ik naar plaza beach volleybal gaan maar Stef was er al en niemand was daar omdat het niet echt lekker weer was, beetje regenachtig..!! Jaaa hier hebben we ook wel eens regen ja! dus ben nog een avondje thuis gebleven...ook wel lekker hoor!

Woensdag eerst naar stage geweest, ik had daar ook een kindje die ik ging begeleiden maar dat is nu gestopt omdat de moeder niet vond dat het nodig was omdat het een probleem in de klas is en niet thuis...dus heb die behandeling stop moeten zetten! Na stage ben ik naar huis gegaan en die avond zouden we met een aantal gaan bowlen! Uiteindelijk waren we maar met z'n vijfen omdat anderen ineens gingen afzeggen haha...Tim, Linda, Stef en Anouk waren we mee. Eva kwam later ook nog gezellig langs...en natuurlijk was ik weer laatste geworden...slecht in het spel...geluk in de liefde..? Hmm...nee niet echt nog steeds happy vrijgezel haha! Na spelletje bowlen gingen we nog even een drankje doen in Havana...was gezellig want daar waren meerdere van plaza!

Donderdag naar stage geweest en contact gehad met de juf van het jongetje en zij vertelde dus dat hij wel problemen thuis en op school had en hem ga ik dus nu ook begeleiden! Na stage had ik WEEKEND! Jeejj...lekker naar huis en die avond naar de filmavond! Er draaide een super leuke film met Mel Gibson...ik weet niet hoe die heet maar hij is net nieuw volgens mij! Samen met Pien was ik die avond...na de film even aan de bar zitten een drankje doen! Bobby en Tim moesten werken en Linda zat ook aan de bar...het was wel weer gezellig! Eerst had ik zin om door te gaan naar havana...maar op het laatste moment haakte ik toch beetje af want vrijdag zou het weer havana worden en elke keer havana is ook saai op een gegeven moment;) daarom zou ik hier ook niet willen wonen, je hebt altijd hetzelfde...dat is wel l euk voor een tijdje maar niet als je hier woont! Dus ik heb besloten niet mee te gaan...

Vrijdag lekker vrij en ben met Joyce naar het strand geweest, heerlijk bij sorobon gelegen, lekker geslapen en weer een chickensalad gegeten..!! Toen we uitgezond en geslapen waren eventjes een drankje doen bij Karels op de pier...HEERLIJK! Toen naar huis en klaarmaken voor de grote avond...:) Jacquelien en Gerlinda zaten al aan de bar...even een drankje gedaan en toen gezellig op naar Havana...het was super warm binnen omdat er hier de laatste tijd weinig wind staat en het warm is..pff...maar het was weer als vanouds gezelligheid! Toen met zn alle naar karels om de avond mooi af te sluiten met een beetje house/bubbeling muziek!! Lekker gedanst....en toen Gerlinda afgezet bij plaza en bleek dat er nog wat mensen naar het strand gingen...dus ik ben heel eventjes meegeweest...iedereen ging zwemmen maar Marye was natuurlijk nuchter en dacht na over de concequenties van als je het water uitkomt heb je het heel koud:P en ik had gewoon geen zin...Toen ben ik met Jaquelien terug gelopen naar de stagiaire woningen en heb daar nog een tijdje staan kletsen toen heeft Pien mij nog gebeld en heb ik nog even bij haar gezeten, ik was om 6uur thuis!

Zaterdag zouden we gaan mangrove kayakken om 8.15 in de ochtend aanwezig zijn... maar dat redde ik echt niet meer en ben niet meegeweest! Die middag naar Plaza stand geweest, Jules, Sjoerd, Stef en Anouk waren er al...zij hebben nog even gesnorkeld terwijl ik bij de bar aan het praten was met Koen en later kwam Bobby nog!...toen ben ik lekker met Anouk op een strandbedje gaan liggen en het genieten van de zon! Toen naar huis gegaan, wasje gedraait, huisje beetje opgeruimt en klaar gemaakt voor die avond want er was een tribute to Bob Marley bij plaza...super veel zin in! Eerst even happy houren bij plaza met Pien en haar moeder en toen op naar het feestje! Super gezellig, iedereen was er...Gerlin en ik hebben veel foto's gemaakt... en super veel gelachen! Ik had wat wijntjes naar binnen gewerkt omdat ik bij Gerlin en Jacq op plaza bleef slapen en deze keer niet hoefde te rijden...!! Echt een mooie avond...

Zondag klein beetje hoofpijn toen ik wakker werd...haha! Komt bij mij niet vaak voor want normaal drink ik niet als ik moet rijden dus deze keer overleefde ik wel...Gerlin en Jaqu moesten werken en ik ben dus rond half 9 naar huis gegaan om daar nog heel snel eventjes te slapen...om 11 uur in de ochtend had ik op skype afgesproken want mijn lieve oma's waren bij ons thuis en Adrie ook! Dus even mijn lieve oma's weer spreken en zien...super leuk!! Toen even douchen en op naar Anouk en naar Sorobon...chillen, chickensalad eten etc..haha..toen naar de Happy hour van plaza maar er waren weinig mensen, het was natuurlijk wel gezellig want Pien kwam nog en Egon ook...dus heb me wel vermaakt!! Toen naar huis...lekker douchen en het zand afspoelen, pyama aan en chillen:)

Dat was de hele week alweer...het gaat nu super snel...nog maar 7 keer havana :O:O:O:O neeee....en dan weer elk weekend chez:P haha...

Lieve Marian en Marleen!! Ik vind het echt super leuk dat jullie elke keer mijn verslagen lezen en een berichtje plaatsen...Dank jullie wel!!

Tot volgende week weer,

Liefsss Marye

  • 27 April 2010 - 09:21

    Josien:

    Ben je al zwart aangebrand? Al die zon, zee en strand.... pffffff *jaloers*

    Maar klinkt allemaal zo mooi en heerlijk. Nog 7 weken en dan? Zomervakantie? Want die heb je nog niet gehad natuurlijk haha ;)

    Ik kijk uit naar je volgende mail! X

  • 27 April 2010 - 11:11

    Marian:

    Wat goed van je Marije, dat je dat zag van dat kindje!! En heb je het recept al aan Marleen doorgegeven van die chicken salat?? Dan ga ik die een keer bij haar proeven hè! Je moeder en ik hebben gister weer ons best gedaan op de sportschool. We horen al bijna, nou ja bijna, bij de beste!! Ha ha.
    Marije nog veel plezier en tot volgende week!

    Gr.Marian

  • 27 April 2010 - 12:49

    Marleen:

    ha die marye,

    Echt weer een leuk verhaal, ik lees het altijd met veel plezier en ik vindt het leuk als weer in Nederland bent maar ga wel je verhalen missen.
    O ja de chickensalad waar blijft het recept.

    En doe je nog wel aan Zumba dansen of ben je af gehaakt, ik moet vanavond weer.

    xxxxxx Marleen

  • 28 April 2010 - 18:39

    Mam:

    wat een saaie week zonder je ouders en broertjes he
    haha . xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 46786

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: