Al veel gezien en veel gedaan! - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Al veel gezien en veel gedaan! - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Al veel gezien en veel gedaan!

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

13 November 2012 | Thailand, Ko Samet

Haii iedereen!

Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor jullie lieve berichtjes!! Super leuk om te lezen!!
En zal jullie even op de hoogte houden van de laatste paar dagen! We zijn niet meer naar Ko Kut gegaan want dat meer dan 6uur reizen (tsjah het is hier iets verder van elkaar vandaan dan Nederland) even een inschattingsfoutje gemaakt en gelukkig vertelde ze ons dat bij het hostel! We willen wel die kant op maar we nemen een tussenstop op Ko Samet…dit schijnt een heel leuk eilandje te zijn dus wij dacht dat gaan we eens bekijken dus backpack gepakt (15,5 kg) en op je rug ermee…met de taxi-minibus-boot-taxi en een stukje lopen in de hitte kwamen we aan (alsnog na 5 uur reizen haha) vermoei en verhit zochten we een hostel om in te slapen voor een goedkope prijs…kwamen ze aanzetten met een open hutje zonder stroom en een matras op de grond…we keken elkaar aan ‘dacht het niet’ dus we zijn verder gaan kijken en hadden er een gevonden met airco en wel een beetje duur…maarja wij zijn van de gradatie ‘luxe backpackers’ misschien komt dat andere later nog wel…hier hebben we twee nachtjes gezeten! We hebben op het eiland lekker gegeten, in het zonnetje gelegen en natuurlijk VERBRAND! Tsjah niet zo goed ingesmeerd en iets sterker zonnetje dan in Nederland…beginnersfoutjes! Maar de volgende dag wel weer je backpack op je schouders, moneybelt om…AUW! Maar echte backpackers zeuren niet…haha! Die dag zijn we naar Ko Chang gegaan…ook weer 10 uur reizen en we kwamen hier aan rond half 7 in de avond…het eerste de beste hutje genomen want dan kan die super zware backpack af…onderweg nog wat mensen ontmoet dus dat was super leuk! Het was een hutje die open was…dus je raad nooit wat er die avond over mn arm heen liep…jawel een kakkerlak! Ben ze wel gewent uit Bonaire maar toch weer even wennen om ze terug te zien! De volgende ochtend zijn we meteen verhuist naar een hutje van cement…dus geen rare dieren, een lekkere airco en dichtbij een gezellig weggetje met barretjes! Helemaal top dus…en afgedongen op de prijs van de kamer…jaja..! Ik leer wel…nu zitten we hier heerlijk met een strandje vlakbij…we zijn naar een pier geweest en lekker daar wat gegeten en mensen ontmoed…in barretjes gezeten dus kort gezegd lekker genoten! We zouden 3 nachtjes blijven maar we pakken er een vierde nachtje bij…dan naar Bangkok weer terug en dan met de nachttrein naar Chang Mai…wat een rot leventje hier he..!! Jullie lekker aan het werk daar? Met de kou..?

Heel veel liefs vanuit het verre en zonnige Thailand!
xxx

• 13 November 2012 - 10:54

Anke:

klinkt leuk!!! Lkkr bljiven genieten, stiekem wel jaloers hoor:P

• 13 November 2012 - 12:58

Jeanette :

Hé Marye, wat geweldig om te lezen hoe het met je gaat!
    Als ik je verhaal lees dan krijg ik de vakantie kriebels, geniet er lekker van meissie!
    Groetjes Jeanette

• 13 November 2012 - 13:58

Mieke De Jong:

Weer gesmuld van je stukje hierboven! Ik zie je weer op skype!
    Groetjes en knuffels!

• 13 November 2012 - 16:56

Janneke (nicht Van Jenny):

Leuke verhalen van jullie meiden! Heel veel plezier op de reis. En als jullie weer in Bangkok zijn, moet je even een bioscoopje pakken. Niet al te duur, films die hier nog niet uit zijn en een hele ervaring aangezien je moet staan voor de koning (bij de reclame) om je respect te tonen. Wel doen, anders sta je zo weer buiten. Haha

• 13 November 2012 - 18:05

Jou Pap.:

Marye, mooi dat je het naar je zin hebt,het is hier wel wat kouder,maar we hebben geen kakkerlakken.dat hebben wij dan weer.we missen je wel een beetje, maar gelukkig hebben we skype.hou van je je pap.

• 13 November 2012 - 20:37

Marleen:

Leuk om je verhaaltje weer te lezen, ik geniet altijd van je stukjes.
    Kakkerlakken neeee, daar hou ik niet zo van maar het zonnetje die wil ik hier ook wel.
    Maar geniet er maar lekker van.

Knuffels Marleen en Erik.

• 14 November 2012 - 15:37

Jessica (buuf):

Kijk... zo mag ik het graag horen! Leuk hoor!! Stiekem ook stik jaloers natuurlijk. ;)

Kus,

• 14 November 2012 - 16:42

Hendrike Rodermond:

Zo dat klinkt allemaal heel erg goed. Volgens mij zijn jullie lekker aan het genieten van het mooie weer en al het lekkere eten. Gelukkig is het weer hier ook nog best goed ongeveer 10 graden, nog geen ijs of sneeuw te bekennen. Jullie goede reis verder en ik lees wel weer wat jullie allemaal mee maken ben benieuwd. Groetjes

• 14 November 2012 - 17:59

Elsbeth:

Hey Marye....wat super allemaal!
    Mooi weer, kakkerlakken, wat wil je nog meer ;)
    Binnenkort ga je Manon ontmoeten, ben zeer benieuwd, veel plezier samen,
    ik blijf je volgen hoor!! Groetjes Elsbeth

• 16 November 2012 - 23:22

Judidith:

Heey mop,

Jaloeeeeers!!! klinkt allemaal super zeg. Mis je al wel een beetje hoor, maar gelukkig heb ik Klaas en Evi nog;-) Geniet ervan...ik kijk al weer uit naar je volgende avonturen.

Dikke kus

• 18 November 2012 - 19:39

Chantal:

Heej meissie, wat hebben jullie het super en ik zag op FB dat Manon jullie ook heeft gevonden? Wat ontzettend leuk zeg!! Hier is het natuurlijk kouder.....vandaag was het trouwens een super zonnige herfstdag! Benieuwd wat er allemaal nog op je pad komt! Geniet ervan......Liefs Chantal XXX

• 18 November 2012 - 23:37

Frank:

Wat een stoere verhalen zeg. Maar het klinkt erg avontuurlijk en leuk. Hoop dat jullie samen ook goed door de 'deur' (als ie er al inzit) kunnen. Wij zijn erg benieuwd waar jullie nu uithangen.

Liefs.... Maaike, Joost, Hilde, Frank

N.B. de kakkerlakken zijn hier doodgevroren.

• 19 November 2012 - 20:41

Sinaasappeltje:

Hey druiffie,

Super om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Geniet er lekker van..maar aan de foto's te zien..doe je dat wel.
    Maar ik mis iets op de foto's..;-)

Dikke knuffel van ons.

• 19 November 2012 - 20:41

Sinaasappeltje:

Hey druiffie,

Super om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Geniet er lekker van..maar aan de foto's te zien..doe je dat wel.
    Maar ik mis iets op de foto's..;-)

Dikke knuffel van ons.

• 21 November 2012 - 21:14

Yvonne:

Hey marye, wat heb je al veel meegemaakt zeg! Super dat je t zo naar je zin hebt! Foto's zien er ook goed uit...leuke jongens..!!hmm. Goed smeren he in de zon!! Geniet lekker van alle momenten! Dikke knuffel van Yvonne