De heen vlucht en eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu De heen vlucht en eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

De heen vlucht en eerste dagen

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

07 November 2012 | Thailand, Bangkok

Haii iedereen,

Hier even een update tot nu toe van onze reis! Het begon op 5 november toen we om 12 uur het vliegtuig naar Bangkok gingen pakken. Op het vliegveld vertelden ze ons dat we een uitreisticket moesten kopen omdat we anders niet naar Thailand mochten vliegen…hmm…beetje jammer! Ik had het nog gevraagd bij het Thaise Consulaat maar goed na heel veel belletjes van een medewerker van Malaysia Airlines mochten we toch vliegen op Bangkok..Gelukkig! maar jammer genoeg door al het wachten konden we niet meer gezellig met onze ouders nog een bakkie doen! Nadat we ingecheckt hadden gingen we meteen door de douane…het afscheid…even een traantje wegpinken en gaan! De eerste vlucht duurde 11:30 uur en de tweede 01:40 min dus we hadden er een hele zit op zitten zonder te hebben geslapen! We kwamen rond half 12 aan bij ons hostel…ziet er hier prima uit! Na de hele reis even douchen en toen eventjes een powernap gedaan! (wat niet erg hielp haha) rond uurtje of 3 zijn we de stad een beetje gaan verkennen en hebben ergens een drankje gedaan en toen kwamen we langs een massage salon…na zolang te hebben gevlogen is dat heerlijk natuurlijk!! Dus we zijn naar binnen gegaan…6 euro voor een uur massage is niet gek he!! Heerlijk was het…helemaal herboren! Toen zijn we thuis gekomen en hebben een tourtje geboekt voor woensdag!! Toen we dat gedaan hadden zeiden ze dat we naar de skybar moesten gaan hier vlakbij…met een prachtig uitzicht over Bangkok in het donker…nou echt werkelijk prachtig!! Hier hebben we van genoten en toen maar naar ons bedje toe om lekker te gaan slapen maar wat is het matras hier HARD…dus het slapen ging nog wat moeizaam! Maar dat mocht de pret niet drukken want de volgende dag er om half 8 uit om te ontbijten en met de tour mee te gaan!! Eerst gingen we per longtailboot door de wateren van Bangkok varen om het ‘echte’ leven van de mensen hier te zien! Was super leuk om alle huisjes aan het water te bekijken hoe zij hier leven vooral hoe bijgelovig ze hier zijn…bijna elk huisje heeft een beeld van beschermgoden!! Onze gids Jimmy heeft veel verteld in de Thaise vorm van Engels (oftewel onverstaanbaar) haha…maar super lieve man! Daarna hebben we op een marktje gegeten…best wel lekker moet ik zeggen! Met een volle maag gingen alleen Jenny en ik door naar de drie tempels met onze Jimmy dus eigenlijk een prive tour!! Dat was zeer indrukwekkend en erg mooi maar ook erg protserig! Het plaatsen zij hun koning en de Goden op een voetstuk…dat is wel heel bizar!! Elk beeld heeft zijn eigen verhaal en dat probeerde Jimmy ons te vertellen…maar kan er niet zo veel van navertellen ben ik bang! (sorry Jimmy) toen we alles bekeken hadden gingen we met de taxiboot naar Chinatown en hebben we ons eerste echte eten van de straat gehaald…pannenkoekjes met room HEERLIJK! Nu heerlijk in ons hostel om onze foto’s te uploaden en verhaaltjes te schrijven!! Zo lekker douchen…eten bij restaurantje en drankje doen bij de skybar!! Dus nog genoeg te doen hier…als het goed is gaan we morgen hier weg omdat we 2 nachten van te voren geboekt hadden…maar we hebben zin in zon, zee, strand dus gaan we waarschijnlijk naar ko kut… ;) ergens onder Bangkok..dus het echte reizen met de backpack gaat nu beginnen…spannend! Tot nu toe bevalt het hier zeker..een hele andere wereld maar heel mooi en interessant!! Dus ik denk dat ik nog even blijf haha…

Heel veel liefs,
Marye

• 07 November 2012 - 13:15

Frauke:

Ik ga je verhaaltjes ook lezen super leuk!! :) Heel erg veel plezier ik ben jaloers zeg!

Groetjes Frauke

Jenny De Jong:

Wauw jij kan dit veel beter!! haha

• 07 November 2012 - 13:51

Anouk:

Wauw, klinkt goed zeg! ik ben benieuwd naar de foto's!

• 07 November 2012 - 15:44

Els ( Zus Van Jenny):

Heeeeel erg leuk om te lezen meiden!! :)

• 07 November 2012 - 16:43

Anke V O:

Whoww klinkt goed!! Geniet van de zon;)

• 07 November 2012 - 16:54

Johanna:

Hoy meis,

Wat geweldig om te lezen!! Kkrijg er steeds meer zin in!
    Geniet er lekker van!!

Lfs Johanna

• 07 November 2012 - 18:14

Mieke De Jong :

Hé, Marije wat een leuk verslag en wat fijn dat jullie je al zo goed vermaken. We hebben net filmpjes van Ko kut op Youtube bekeken en dat ziet er veelbelovend uit! Erg mooi daar dus geniet en ik lees je weer!
    Dikke X

• 07 November 2012 - 18:43

Peter, Jeanette, Jorn, Jisse, Ties:

Hé Marije, lief nichtje.

wat schrijf je weer leuk. Je zou met gemak PR kunnen doen voor één of andere reisorganisatie.
    Mooi dat je het zo lekker hebt, daar. Klinkt allemaal goed en we volgen je!!! Lekker genieten en we zien nu al uit naar het volgende verslag.

groeten PJJJT

• 07 November 2012 - 19:33

Judidith:

Nou meis, klinkt als een leuk begin....kijk al uit naar je volgende avonturen:-) xxx

• 07 November 2012 - 19:41

Marleen:

Ha, buurvrouw,

Zo, daar was je weer met je geweldige verhalen. (dit heb ik gemist haha)
    Leuk om te lezen dat je het je goed voldoet daar en dat je geniet, daar doe je het tenslotte voor.
    Kijk uit naar je volgende verslag ik blijf je volgen waar je ook bent :-))

• 07 November 2012 - 22:50

Charlie :

Leuk om je verhaal te lezen.... Ik blijf je Volgen! Liefst

• 09 November 2012 - 12:44

Henk R.dam:

Hoi Marye, jij gaat gelijk goed van start. Ik keek al uit naar je eerste avontuur en inderdaad al snel, en via Google Earth is het ook leuk je reis te volgen.

• 10 November 2012 - 10:47

Bram Janse:

Hoi Marye, wist niet eens dat je ging reizen, maar zit nog in het waar ben jij nu systeem van je stage zodat ik het plots weer kan volgen. Mooie eerste indrukken en je schrijft: intressant!!!, en daar gaat het om. Geniet en probeer foto's mee te sturen.

• 10 November 2012 - 22:42

Chantal:

Heej meissie!!

Wow wat stoer....de kop is eraf! En wat heerlijk die massage, er gaan er vast nog veel volgen! Al heel wat gezien in zo'n korte tijd! Benieuwd naar je verhalen! Lieve groetjes uit een druilerig Emmeloord! Chantal Ps we missen je wel hoor!!

• 12 November 2012 - 12:21

Manon:

Leuk om te lezen Marye!! Zo heb ik alvast een klein beeld wat ik kan verwachten over 2 dagen ;) ben benieuwd wat jullie allemaal al gezien hebben! Misschien tot over een paar daagjes!! Have fun! X

• 14 November 2012 - 15:33

Jessica (buuf):

Backpackerrrr!

Ik heb geen melding gekregen van je berichtje, dus ik zie dat ik al een verhaal achterloop. Oeps! Snel even bijlezen! Tot nu toe: leuk leuk leuk! Ik ben benieuwd naar de rest.

Genieten!!!!

Dikke knuffel