Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

14 April 2013 | Vietnam, Nha Trang


Zoals jullie vast al vernomen hebben heb ik mijn identiteit als backpacker eindelijk weer terug!! Vandaag (na 23 dagen) mag ik mijn steun en toeverlaat weer op mijn rug nemen...hij was gevonden in Singapore en naar Hanoi gestuurd omdat ik de rest zou doen met mijn kleine, nieuwe backpack en de paar dingetjes die ik had...maar het is helemaal goed gekomen met de weinige spulletjes maar wel blij dat ik hem weer bij me heb!! Vandaag dus opgehaald op het vliegveld...maar dan...moet je je dingen van je nieuwe backpack in je oude backpack zien te krijgen (die al 17KG was en mijn nieuwe alweer 10 KG) uhm...lastig en ben al niet zo goed in dingen weggooien...maar ik denk dat het gelukt is...wat toiletspulletjes weg, wat oude lelijke kleren! Maar mijn 3 nieuwe, op maat gemaakte, blazertjes uit Hoi An moeten natuurlijk wel mee!! daar later meer over...

Nadat ik mijn laatste verhaaltje in Mui ne heb geschreven ben ik naar Nha Trang gegaan...dat is een beetje te omschrijven als Rusland in de zon! Wat een Russen daar joh en menu kaarten in het Russisch...maar wel een leuk plaatsje met een strand en leuke barretjes enzo! Hier ben ik drie dagen geweest en een beetje de toerist uitgehangen...samen met Kate (Engelse meid) naar Vinpearl, het waterpark geweest met mooi strandje en veel glijbanen...was echt wel leuk!! Heb een dagje op het strand gelegen en een dag twee duiken gemaakt...het was mooi maar de Filipijnen steken er toch wel met kop en schouders bovenuit..!!

Toen was het tijd voor een beetje cultuur...op naar Dalat om daar met easy rider Quy af te spreken...na kopje koffie te hebben gedronken hebben we besloten om 4 dagen te gaan en de Central Highlands van Vietnam te verkennen...! Zo gezegt zo gedaan...vier dagen met Quy op pad geweest maar de eerste dag gooie hij zijn charmes in de strijd...kusjes via de spiegels, zeggen dat ik mooi was...uhm...(natuurlijk wist ik dat al wel) maar beetje ongemakkelijk! Na wat afstand genomen te hebben ging het de tweede dag stukken beter...geen pogingen meer haha...hij had het opgegeven!! We hebben het wel erg leuk gehad samen, hij laat je het echte Vietnam zien dat wil zeggen we rijden door de bergen en de kleine dorpjes zonder andere blanke mensen, je bezoekt bergdorpjes waar jij alleen met die mensen bent en je ze ziet in hun natuurlijk omgeving (anders dan een tour wanneer de mensen alleen wat doen als er toeristen langskomen) soms stopte hij langs de weg als hij zag dat bijvoorbeeld twee meiden al een uur aan het lopen waren met zware manden met takken...ik mocht die manden even om..maar zwaar hoor (mijn backpack is er niets bij) en de mensen werken daar gewoon erg hard en het is zo primitief allemaal nog...daar zag ik geen grote Case trekkers die mijn vader heeft! Ook waren we ergens gestopt langs de kan van de weg waar we in een hangmatje even gingen relaxen...kwam er een Vietnamese vrouw naast mij in de hangmat en gaf zo de helft van haar Maiskolf...die mensen hebben al niet veel maar delen wel en later een half afgeklove maiskolf van een andere vrouw die zag dat ik het zo lekker vond haha...de derde dag zijn we naar super mooie waterval geweest en heb ik gezwommen in een beekje waar alleen een paar lokalen waren terwijl mijn gids de verse mango al voor mij aansneed...hoe perfect wil je het hebben?

De easy rider tour was zeker geslaagt en het mooiste wat ik gedaan heb! Je rijdt door de bergen, langs rijstvelden en langs koffieplantages...ik kan er nog zoveel meer over vertellen maar dan wordt het verhaaltje zo lang ;) haha!

Na het geweldige avontuur met de Easy rider op naar Hoi an...wat een geweldig dorpje is dat zeg! Kleine souvenier en sieranden winkeltjes en honderden tailors waar je je kleding op maat kan laten maken...dat kon ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan...uiteindelijk 3 jasjes laten maken haha!! Moest dus ook weer mee in de backpack...maar Hoi an super leuk gehad en gezellige Nederlandse jongen ontmoed...leuke dingen gedaan ook een tour naar My Son! Dit waren tempels die al duizend jaar oud zijn en in de oorlog waren gebombadeerd door de Amerikanen en je zag echt de bomgaten in de grond en ik kan je vertellen die zijn GROOT!! Het was super wel indrukwekkend...verder zijn hier super veel Nederlanders zeg, echt een invasie! Nergens ben ik nog zoveel tegen gekomen als daar...maar wel gezellig! Nu in Hanoi dus even kijken wat hier te beleven valt...

En het is bijna zo ver...nog 2,5 week alleen backpacken en dan alweer naar China om daar twee weekjes te genieten bij mijn lieve oom! De 16e kom ik weer naar huis...aan de ene kant heerlijk maar aan de andere kant gaat het nu wel heel snel hoor...ik vind het hier nog heel leuk maar kijk er ook wel weer naar uit om naar huis te komen...

xxx

  • 14 April 2013 - 15:22

    Anja:

    wij zijn blij dat het aftellen begonnen is ,geniet nog maar lekker van je laatste weekjes

  • 14 April 2013 - 16:04

    Pap:

    wat weer een geweldige ervaring, maar ben blij dat het leuk was met die easy rider.en dat je bp weer terug is. geen MFjes gezien leuk voor Mark. Nog een maand genieten en dan weer lekker thuis. liefs je pa.

  • 14 April 2013 - 17:39

    Theo En Afra:

    Hoi Marye

    Wij lezen altijd met veel plezier je reisverslagen, wat een geweldige ervaring .Je maakt vast veel meer mee als wij hier maar dat was waarschijnlijk ook de bedoeling !!
    Ook zijn wij stiekum wel een beetje blij dat het aftellen is begonnen, maar we wensen je nog een paar hele mooie weken toe en de groeten aan Adrie
    (ik zet er geen kruisjes onder hoor !!)
    Heel veel groeten en geniet ze nog even.
    Theo en Afra

  • 14 April 2013 - 20:54

    Jeanette:

    He Marye, wat leuk weer om te lezen. Je schrijft zulke mooie verhalen, elke keer kijk ik er naar uit om jouw reisverslag te lezen. Maar stiekem zijn we allemaal ook wel blij dat je straks weer thuis bent. Ik vind het echt heel stoer van je om je reis alleen verder te vervolgen, je ontmoet vast ook hele leuke mensen op deze manier. Geniet nog van de laatste weken van je reis, en veel plezier ook bij Adrie! Liefs Jeanette

  • 14 April 2013 - 21:28

    Charlie :

    Hoi meid!! Elke keer is het weer heerlijk om je verhaaltjes te lezen, wat zie je veel en onderneem je leuke tripjes. Geniet nog lekker van al het moois dat je tegenkomt, het gaat nu wel snel inderdaad, voor je het weet ben je weer terug in dit kikkerlandje!!
    Liefs Charlie!!

  • 15 April 2013 - 09:56

    Marleen:

    Hallo marye


    Wat weer een super leuk verhaal, het is wel spannend zo alleen op pad.
    Vindt het zo knap van je zo alleen reizen.
    Als je terug bent kom je maar snel een bakkie doen.
    Geniet nog maar even lekker van dit laatste maand.

    Knuffel Erik en Marleen.

  • 29 April 2013 - 00:07

    Frank Dekkers:

    Hee Marye,

    Groeten aan mijn broer...... ben je er al?

    Erg leuk om al je verhalen te lezen. Ook wel spannend met zo'n Easy Rider (hij heeft wel kijk op mensen). Maar het wordt vast nog veel leuker om je verhalen binnenkort live te horen.

    Geniet ervan.

    Groet,

    Joost, Maaike, Hilde, Frank

  • 03 Mei 2013 - 13:33

    Marieke:

    He meis! Wat een heerlijk verslag! Geniet lekker. Blij als ik je str
    Daks weer zie!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 46756

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: