Mama op de Antillen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Mama op de Antillen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Mama op de Antillen...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

17 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Haii iedereen…

Alweer eventjes niet geschreven maar dat kwam omdat mijn moeder hier was!! Jeeej…
De dag voordat ze kwam (vrijdag) heb ik nog gezellig met Lil en Vin op een boot gezeten…we hebben lekker de heledag gevaren, gezwommen…eigenlijk helemaal niets gedaan heerlijk!!..
In de avond zijn we nog even naar salsa dansen geweest en daarna Havana…ons standaard vrijdag avond vermaak…maar heel leuk!

Zaterdag kwam mama..!! Ik heb eerst heel mijn huisje opgeruimd omdat ze wel moet denken dat ik een goed huishouden heb:P ik heb een wasje gedraait…dus alles weer schoon!...om kwart over 3 zou ze aankomen en ik zou met Koen (zijn ouders zaten ook in het vliegtuig) om 3uur oip donkeybeach zitten want daar vliegt het vliegtuig heeeel laag over..dat leek ons een leuk idee maar toen we aankwamen rijden vloog die net over..:S wij gingen toen maar naar het vliegveld…en stonden bij het hek om te kijken of ze het vliegtuig uitkwamen…en daar was mijn moeder..!! echt leuk haar te zien…later ging ze haar koffer ophalen en dat duurde wel eventjes…sofie was er ook voor haar werk en Suus kwam haar oom ophalen..dus allemaal bekende bij het vliegveld..!!...en toen kwam mijn moeder…

We zijn naar mijn appartementje gegaan…even gepraat enzo…heel leuk dat ze er is.! In de avond zijn we uiteten geweest…(City cafe) heerlijk gegeten en vroeg naar huis want mn moeder had een jetlag;)…

Zondag hebben we heerlijk uitgeslapen….en daarna heb ik een heerlijk ontbijtje voor mijn moeder gemaakt met ei met spek, jus d’orange, lekkere broodjes etc. daarna hebben we rustig aan gedaan en zijn we naar Sorobon geweest. Eerst kwamen we nog een plekje tegen met stoeltjes uit de zon en in de wind…perfect voor mijn moeder…hier hebben we lekker eventjes gezeten. Daarna bij Sorobon (mooi strand) een broodje gegeten en weer via de zuidroute naar huis gereden!...We gingen lekker happy houren…en tet, erika, joyce waren er ook…later kwamen suus en haar oom! Het was echt super gezellig…we begonnen om 5uur en eindigden om 9uur en toen moesten we nog uiteten…haha moet je nagaan hoe gezellig het was!.. we hebben heerlijk gegeten bij el mundo…samen met joyce!..

Maandag hebben we weer uitgeslapen..ja dat mag natuurlijk als je vakantie hebt!...Ik moest nog even naar stage om een gesprek met leerkracht te voeren en daarna zijn we naar Sorobon geweest en lekker aan het strand gelegen…mama onder de parasol en marye vol in de zon;) heerlijk!! Boekje erbij…lekker gegeten…daarna natuurlijk weer uiteten…bij Zeezicht en op de pier bij Karel lekker opgegeten!!...mooi uitzicht over het water…en daarna thuis nog lekker een polar gedronken…

Dinsdag zijn we eerst weer lekker naar Sorobon geweest…mijn moeder moest toch een beetje bijkleuren…heerlijk relaxt dagje gehad…na Sorobon natuurlijk weer happy houren bij plaza hotel…echt leuk…aan de ijskoffie..tsjah het is vakantie…dan moet je niet moeilijk doen over iets te veel calorietjes…daarna lekker bij rumrunners wezen eten…heerlijk aan het water!! Daarna had ik wat mensen gesmst om om 9uur weer te gaan happy houren bij plaza…en daarna nog eventjes naar Havana geweest mijn moeder, mijn leuker kroeg even laten zien!! Waar ik altijd mijn feestjes heb :P…

Woensdag hebben we lekker geslapen…toen zijn we weer eens naar Sorobon geweest maar je raad het niet…autopech…we waren in de middel of no where en de auto stopte ermee…gelukkig reed er een Amerikaan langs die er wel een beetje verstand van had…de accu..!! Balen…we hebben hem aangeduwd en eventjes laten lopen…gelukkig kwamen we bij de garage en hebben zij hem eventjes voor me gemaakt!!...haha…wat een avonturen he..daarna gewoon weer op weg naar Sorobon!...

Donderdag hebben we een snorkel gekocht omdat ik en mijn moeder gingen snorkelen…dus even een mooie knalgele uitgezocht!! ThnQ mama…!!...daarna op naar Donkey Beach…om te snorkelen…maarja je raad het nooit…die nieuwe snorkel in een boom laten hangen…we zijn hem vergeten…Echt zonde..daarna nog even lekker naar Sorobon geweest…Vanaf sorobon gingen we nog even langs mijn nieuwe oppas adresje…ja ik ga oppassen…ze hebben een super mooi huis aan de zee en zijn super lieve mensen!..twee leuke kinderen…nou wat wil je nog meer…het was er erg gezellig maar moesten weer weg want we hadden nog een filmavondje op het strand voor de boeg…de film die er draaide was een SF film…verschrikkelijk maar toch afgekeken…en daarna lekker aan de bar gezeten!!..

Vrijdag zijn er eerst naar wat winkeltjes geweest…even weer nieuwe snorkel gehaald…echt super klote…en waterschoentjes…daarna eventjes een broodje gegeten…!! En daarna eventjes de noordroute gedaan zodat mijn moeder alles eventjes van het eiland ziet..!! Noordroute is erg gaaf…we zijn daarna bij ‘het kruis geweest’ vanaf daar kan je heel Bonaire mooi zien!!...Naarna nog even snorkelen bij Donkey Beach…Na de culturele aspecten gingen we natuurlijk weer uiteten…deze keer bij Sense…we hadden tappas…was lekker..toen snel naar Plaza om het salsa dansen mee te maken…ze waren al zonder mij begonnen….belachelijk…naja dan maar aan de bar zitten!..het werd nog heel gezellig…even beachvolleyballen…mijn moeder was ook gezellig mee…daarna naar Havana…en nog naar karels…echt super leuk!! Mijn moeder vond het ook gezellig hoor…:) Toen nog lekker met mijn moeder thuis een biertje gedronken…een polarretje…

Zaterdag ging mijn moeder weer weg…de vlucht ging om kwart over 4…we wilde er rond twee uur zijn…eerst nog even een lekker broodje gegeten bij City..!! Daarna op naar het vliegveld…er stond op het ticket inchecken voor 14:40…maar er stond een rij dus we dachten gewoon achteraan aansluiten als de rij al bijna weg is…maar toen kwam er een vrouw naar ons toe…en vroeg zijn jullie van arkefly? En ja hoor je moest al binnen zijn…hahaha… om 5 voor 3 kwamen we erachter..dus even voorgedrongen en afscheid genomen…ik dacht dat t makkelijker voor me was…maar vond het echt klote…!! Byebye mama….

Na het afscheid lekker naar het strand geweest met Lil en Vin…was gezellig nog even een zandkasteeldje gebouwd als afleiding…:) toen lekker naar huis en gezellig eten met Tet en Erika…Pasta zoals gewoonlijk maar wel lekker!!...Na het heerlijk eten even happy houren maar dat was zo gezellig na wat Tequilla…haha…daarna hadden we een strand feest…echt super leuk…wel iets te veel gedronken maar dat kan een keertje gebeuren zeg ik altijd maar…en ik kan gewoon zeggen…het was gezellig!!...

De volgende dag was het iets minder haha...even een brakke dag gehad…ik zou om 11uur skypen met paps en mams…maar Erika was bob en had auto meegenomen naar haar huis en wij zouden hem ophalen alleen zaten mijn huissleutels nog aan de autosleutel vast…haha dus wij vroeg uit de veren en die ophalen..!! Nadat we die opgehaald hebben even gezellig skypen..en mijn oma’s, gerrit, en Adrie waren er..!! echt leuk om ook even met hun de skypen!!...Na het skypen toch nog wat uurtjes geslapen en daarna lekker uitbrakken bij Tet..even filmpje gekeken en twee afleveringen van boer zoekt vrouw…heerlijk!! En lekker vroeg op bedje..!!


xxxxx
Tot over 5 weekjesss....

  • 17 November 2009 - 18:22

    Anouk:

    Maryeee, wat super dat het leuk was met je mam!we hadden natuurlijk ook nog even geskypt wat ook weer erg leuk was!
    Nog maar 5 weekjes en dan zie ik je ook weer:D:D

    kusss!

  • 17 November 2009 - 19:16

    Marleen:

    Potverdorie was Anouk mij weer voor.haha

    Weer een leuk verhaal hoor.
    Heb je moeder nog niet gezien dus kan ook nie zeggen of ze bruin is. Erik vond het erg leuk om je even te zien op skyp gister.

    xxxxxxx en een knuf marleen

  • 17 November 2009 - 19:19

    Laurent:

    5 weken nog maar:D
    dan, komt die buurmeisje weer:P
    gezellig hoor:D

    volgens mij vond je moeder het heeel leuk, en jij het heeeeel leuk om haar weer te zien:D

    Doeiii

  • 18 November 2009 - 19:45

    Henk:

    Hoi Marye, IK DENK NIET DAT HET NOG GAAT LUKKEN OM VOOR DE KERST LANGS TE KOMEN. DRUK, DRUK, JE KENT DAT WEL ALS JE BIJV.DAGEN AAN HET STRAND LIGT. ER WORDT NOG STEEDS DRUK GESCHILDERD MET ONS CLUBJE EN ALLES GAAT Z,N GANGETJE. GROTE PLANNEN ZIJN ER WEL ( NEE, IK GA NIET TROUWEN ) MAAR DAT HOOR JE NOG WEL. HOU NOG EVEN VOL HOEWEL DAT NIET MEE ZAL VALLEN. lIEFS EN GR.HENK


  • 18 November 2009 - 21:02

    Anja:

    Het was een heerlijke week samen met mijn dochter.Lekker bij gepraat, lekker gegeten en zelfs lekker aan het strand gezeten. Bedankt voor deze heerlijke week. kusjes mam tot over 5 weekjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 46808

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: