Filipijnen met mijn mama... - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Filipijnen met mijn mama... - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Filipijnen met mijn mama...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

21 Maart 2013 | Filipijnen, Cebu City


Op 2 maart was het zover…op naar de Filipijnen! Eerst naar Singapore vliegen om daar één nachtje te blijven om de volgende dag vanuit daar naar Cebu te vliegen…eenmaal in Cebu City te zijn aangekomen moest ik nog 3 nachtjes wachten tot mijn moeder zou komen…ik keek er echt naar uit! De 6e van maart kwam ze eindelijk…ik heb d’r opgehaald van het vliegveld en natuurlijk een klein traantje weggepinkt (van blijdschap hoor)…heerlijk dat ze er was! Toen met de taxi naar ons luxe hotel gegaan…wat een mooi hotel zeg, je koffers/backpack worden naar je kamer gedragen, balkonnetje, zwembad, alles heerlijk schoon! Dat was weer eventjes wennen…maar het went snel hoor haha! We hebben die dag heerlijk gekletst en ’s avonds genoten van een heerlijk buffet in het hotel…we zijn 3 nachten in Cebu City gebleven en hebben lekker rustig aan gedaan…bij het zwembad gelegen, gewinkeld, gegeten kortom heerlijk genoten!

Toen was het tijd om verder te gaan en op aanraden van Imke en Tara zijn we naar Moalboal gegaan (plaatsje op Cebu eiland) en wat was dat daar super…na 3uur rijden met de taxi kwamen we bij ons resortje aan…een huisje met een balkon boven de zee…WAUW! Je had prachtig uitzicht en je hoorde het ruizen van de zee…kan het beter? Moalboal is klein plaatsje dus het was heerlijk overzichtelijk met restaurantjes, souvenir winkeltjes en duikscholen in een straatje…we zijn hier 4 nachten gebleven…de eerste dag kwamen we wat later aan en hebben we het stadje even verkent en de chilibar ontdekt waar we elke avond nog een drankje hebben gedaan!! We hebben een tourtje geboekt om met Walvishaaien te snorkelen…en dat was echt G-E-W-E-L-D-I-G!! Ze zijn super groot (6 a 7 meter) en het bleek dat dat nog de baby’s waren normaal worden ze rond de 15 meter…en ze kwamen zo dichtbij! Het zijn gelukkig vegetarische vissen en worden daar wel gevoerd maar dat is voor het goede doel om deze vissen dichter bij de kust te krijgen om zich meer voort te planten! Maar het was super…toen zijn we naar de Kawasan waterval geweest…super mooi blauw water! Daar een heerlijk kokosnootje gedronken (mama vond m niet zo lekker)…toen op naar een lokaal strandje…en al snel begon de fotoshoot met lokale mensen…iedereen met ons op de foto haha! Het blijft toch gek hoor dat ze met je op de foto willen…maar na de fotoshoot weer lekker naar ons huisje op het water! De volgende twee dagen duikjes gemaakt en mama gesnorkeld…je kan hier zo het water inlopen en je zit in een aquarium…je snorkelt over het koraal heen met prachtige vissen…echt heel mooi! Ik had twee duikjes gemaakt…de laatste was echt super mooi! Verder hebben we hier heerlijk genoten van ons hotelletje aan het water…

Toen werd het tijd weer verder te gaan naar Bohol (een ander eiland) dus eerst met de local local bus terug naar Cebu City voor 2euro voor 2,5 uur in de bus (iets goedkoper dan de taxi van 40 euro) haha…toen naar de pier en met de boot naar Bohol waar we bij Alona beach verbleven…naja 2km ervandaan in een super mooi villa huisje! Echt heel erg mooi…de eerste dag lekker naar het strand gegaan en natuurlijk een massage gedaan op het strand…één uur masseren voor 5eurootjes!! Die dag ook meteen een tourtje geboekt voor Eiland hoppen en dolfijnen spotten…maar…er om 05:00 uit want de dolfijntjes zijn er vroeg bij…maar we hebben ze gezien samen met nog 30 andere boten achter de dolfijnen aan haha…echt wat een grappig gezicht is dat! Maar we hebben ze in het wild gezien…daarna naar twee eilanden…eentje konden we super mooi snorkelen en de ander was gewoon super mooi met helder blauw water…echt zoals op alle plaatjes!! Een paradijsje…rond uurtje of 12 waren we weer terug en hebben samen met Sandra en Mikeal gelucht, dat zijn twee Zweden die we hebben ontmoet met die tour, echt super leuke mensen! De volgende dag ook met hun samen een tourtje geboekt naar dingen die je hier gezien moet hebben: Trasier aapje (komt alleen hier voor), chocolathills en we hebben een cruise gemaakt op de Loboc rivier…was echt leuk om gedaan te hebben!! Daarna nog twee dagen op het strand gelegen en verhuist naar hotel bij Alona beach…

Toen was het helaas weer tijd om weer terug te gaan naar Cebu city maar we hadden het laatste nachtje weer geboekt in het luxe hotel met zwembad en super lekker buffet…waar we ons op verheugden na het vieze eten hier in de Filipijnen…ze doen namelijk het eten bakken in olie en dat daarna weer in de fles terug doen…uhm…tsjah!! Verder is het eten hier best wel vet en gewoon niet lekker…dus we verheugden ons op het buffet…ja je raad het al…een trouwerij dus geen buffet voor ons…beetje jammer! We zijn ’s avonds nog naar het winkelcentrum geweest en daar hapje gegeten…ons laatste avond heerlijk nog op ons balkonnetje gezeten…de volgende dag mama naar het vliegveld gebracht, een beetje een ‘emo’ momentje! Toch moeilijker dan ik gedacht had hoor maar gelukkig had mijn moeder geregeld dat ik in dit heerlijke hotel kon blijven dus dat verzachte het gemis wel een beetje…nu mijn laatste avondje hier en morgen op naar Vietnam!!

Wel spannend maar heb er zin in…volgende keer meer over mijn belevenissen in Vietnam…
xxx

  • 21 Maart 2013 - 15:49

    Frauke:

    Die walvishaaien... super!! :)

    En de rest natuurlijk ook hoor haha;)

    Xx

  • 21 Maart 2013 - 17:43

    Peter, Jeanette, Jorn, Jisse, Ties:

    Hé lief nichie,

    wij hebben ook een traantje weggepinkt toen Anja wegging......Nee, hoor meid wij snappen wel dat je van die emo momentjes hebt. Je bent ook al zo'n tijd weg. Mooi om te horen wat jullie allemaal samen gedaan hebben. Wie zou als moeder niet zo'n dochter willen hebben!!!

    Hé meissie, geniet nog effe van dat heerlijke hotel, veel plezier bij je ontdekkingstocht in Vietnam. Take care en laat weer wat van je horen.

    groeten, Peter

  • 21 Maart 2013 - 22:00

    Anja:

    wat een geweldige vakantie met z'n tweetjes bedankt mijn schat

  • 23 Maart 2013 - 12:46

    Henk:

    Het is nu zaterdagmorgen 23 maart, en ik heb de griep en de hele nacht liggen hoesten. Buiten is de gevoelstemperatuur min 15 graden. Nu zit ik jou reisverslag te lezen over zon, zee, Dolfijnen enz.
    Nee hoor, ik ben helemaal niet jaloers, hoe kom je daar bij?!?
    Wat leuk dat je moeder is overgekomen en dat jullie een paar geweldige dagen hebben gehad.
    Dus nu is Vietnam aan de beurt. Toevallig heb ik een heel stuk over Vietnam en Cambodja gelezen.
    Er hebben zich daar heel wat dingen afgespeeld en lijkt het mij bijzonder boeiend. Ik ben ook heel benieuwd naar je volgende verslag daarover. Na het lezen van dit verslag voel ik mij al weer een stuk beter, ha ha!
    Leuk, ik wens je verder een fijne reis en pas op jezelf.
    Hartelijke groetjes,
    Henk

  • 24 Maart 2013 - 20:22

    Marleen.:

    Hallo Marye,

    Nou, wat weer een mooi verhaal, ik werd er een beetje emo van toen ik las over het afscheid nemen van je Mama.
    Eigelijk had ik ook wel met haar mee gewild naar jou, lekker zon,strand en zee heeeeerlijk en een beetje zon kunnen we hier ook wel gebruiken.

    Veel plezier in Vietnam.


    knuffels Marleen.

  • 26 Maart 2013 - 14:08

    Frank Dekkers:

    Hee Marye,

    Wat een mooi lang verslag van al je belevenissen in de laatste weken. Geweldig. Wij kunnen daar alleen maar van dromen. Het is in Nederland nog steeds zeer zeer koud (het vriest). En de gevoelstemperatuur ligt nog veel lager.. (helpt het om je nog vrolijker te maken?).

    Al die ervaringen pakken ze je in ieder geval nooit meer af! Geniet er van.

    Maaike, Joost, Hilde, Frank

  • 27 Maart 2013 - 14:57

    Judith:

    Meissie, wat klinkt het allemaal toch super ik heb er geen woorden voor!! Oh ja eentje...JALOERS:-)
    Maar ik zeg, nog even genieten en dan kun je al dit moois met ons delen hihi, ik neem tenminste aan dat wij al die mooie plaatjes nog wel even te zien krijgen?!
    Ik ben heel erg benieuwd naar de volgende avonturen....

    Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 46732

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: