Indonesie deel 2... - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Indonesie deel 2... - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Indonesie deel 2...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

28 Februari 2013 | Indonesië, Seminyak

Het is alweer even geleden dat ik een reisverslag(je) op mijn site heb geplaatst en vond het wel weer tijd voor een update want ik heb ondertussen alweer veel gezien en gedaan! Het laatste wat ik vertelde was dat mijn lieve ome Adrie naar mij toe kwam op Bali en dat we in een geweldig resort zaten…we hebben echt een leuke tijd gehad en veel gedaan…de eerste twee daagjes gewoon lekker rustig aangedaan door bij het zwembad (met uitzicht op zee) te relaxen, fruitshakes te drinken en heerlijk te eten daarna stonden er twee dagen geplant met het ontdekken van het eiland…samen met taxi Tony Macaroni gingen we Bali verkennen en hij vertelde veel over het eiland zelf! We zijn naar een aantal dingen geweest: Barong dans (traditionele dans over het goede en kwaade), Hindoeïstische tempel, Vulkaan Batur en Batur lake, specerijen en fruitplantage, rijstvelden, monkey forest in Ubud dit is bos waar ook een tempel staat met loslopende met (op afstand) schattige aapjes! Het was een leuke en vermoeiende dag…de volgende dag stond weer een tourtje in de planning…we zijn gaan snorkelen en naar een turtle Island geweest dat volgens onze gids Tony niet toeristisch was…nou meer toeristen dan schildpadden gezien hoor!! De volgende bestemming zou een onontdekt strandje zijn…uhm…lees: meer dan vier touringcars in een uur, (als je geluk had) kon je soms een klein stukje zee zien tussen alle mensen door! Haha niet echt een succes dus…maar de zonsondergang in een ander plaatsje maakte dat helemaal goed…aan een tafeltje met je voetjes in het zand en een kokosnootje in je hand..!...de volgende dag moest Adrie helaas weer terug naar Shanghai! Even weer lastig momentje…maar meteen maar weer door naar mn oude hostel (weer even wennen hoor na al die luxe) en de volgende dag gingen we door naar Lombok…

We gingen met de boot vanaf Bali naar Lombok en na een uurtje kwamen we daar aan…we wilde naar het zuiden dus na een taxirit kwamen we eindelijk aan in Kuta…! Vrij snel een hostel gevonden en lekker met de scooter de buurt al een beetje verkent…echt wat is de natuur van Lombok mooi..echt prachtig! Mooie bergen, rijstvelden, bloemen en het is er super groen!! Verder is er niet veel te doen qua uitgaan en barretjes enzo maar dit was ook wel weer even lekker rustig…de volgende dag hadden we een afspraak met Ras (onze surfleraar) om in Gerupuk te gaan surfen…normaal loop je de zee in en ga je op de branding surfen en hier midden op het water…echt super gaaf! We moesten we even wachten op wat kleinere golfjes maar echt top als je een golf kan pakken en een heel stuk kan gaan staan op de board! Whoohoo…de volgende dag was ietsjes minder want mn spiertjes hadden veel werk verricht omdat je steeds terug moest peddelen met je armen haha! Maar het was het waard…die dag dus rustig aan gedaan…we wilde ook graag naar de Gili’s dus op naar Gili Meno…

Dit is een rustig en super klein eilandje langs de kust van Lombok…ongeveer 25 varen in een boot met allemaal lokale mensen en de goederen die zij meenamen naar het eiland zoals fruit, groentes etc om daar in de restaurantjes aan het werk te gaan of als verkopers langs het strand…hele aardige mensen! Eenmaal aangekomen was het er erg rustig…je kan binnen een uurtje het hele eiland rond lopen (zo klein is het dus) dat hebben we gedaan en een duikje geboekt voor de volgende dag maar helaas was het super slecht weer en regende het dus hebben we het duikje afgezegd en zijn weer terug naar Bali gegaan…na een helse tocht op de speedboot…echt verschrikkelijk! Waar je normaal één uur over doet hebben wij er drie uur over gedaan met ruige golven, kotsende mensen, een boot die op het water klapte…echt verschrikkelijk! Maar gelukkig zijn wel heel en zonder te kotsen aangekomen op Bali waar twee meiden (Imke en Tara) die we al eerder in de reis hebben ontmoet ook waren…super gezellig! Hier hebben we eigenlijk de hele week leuke dingen mee gedaan en ook met Gwen natuurlijk die we al eerder op Bali hadden gezien…we hebben vooral lekker bij een resort aan het zwembad gelegen, gegeten, drankjes gedaan…!! Helaas konden we niet naar Gili Trawangan omdat de boten niet gingen in verband met de ruige zee…helaas!! Maar gelukkig hebben we hier ook leuke tijd gehad…

Morgen vlieg ik naar Singapore om daar een nachtje te slapen en dan verder te vliegen naar de Filipijnen waar mijn lieve moedertje de 6e aan komt na leuk maandje Bali heb ik echt weer zin in nieuwe avonturen en nieuwe dingen…en heb er echt super veel zin in om mijn moeder weer te zien!!

Heel veel liefs,
Marye

• 01 Maart 2013 - 13:01

Marleen:

Nou ja zeg, ben ik gewoon weer de eerste. hahaha

Hallo Marye,
    Fijn dat je het allemaal geweldig vindt daar, het is ook nog steeds geweldig om je stukjes te lezen.
    Dat jij op met zo`n boot tochtje niet misselijk werd ik werd bij het lezen van het stukje al misselijk..
    Hoorde inderdaad van je moeder dat ze naar je toe gaat vindt het wel vet stoer van haar hoor, zo helemaal alleen reizen en zo.
    Hoop dat jullie een fijne tijd hebben samen en als het goed is zal ze een knuffel en een dikke kus aan je geven van mij :-))

xx Knuffels.

• 11 Maart 2013 - 22:05

Hilde, Joost, Maaike, Frank:

Hoi Marije,

Wij hebben nog een paar mooie foto's van jouw oom gezien naast zijn (schone) blonde nichtje. Prachtig zeg. Zeker die foto's tussen de rijstvelden.
    Hoop dat het weerzien met je moedertje leuk is geweest. Vast wel. Weer goed om weer even bij te tanken met familieaandacht.
    Hier is de temperatuur weer ver onder het vriespunt gezakt. Koud en kil........ (ik weet dat je dat erg leuk vindt om te lezen).

Maak er nog een paar leuke maandjes van!! Wij denken aan je.......