Week 6 en zeven! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Week 6 en zeven! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Week 6 en zeven!

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

24 December 2012 | Thailand, Bangkok

Haii trouwe volgers,

Vandaag is het een dag voor kerst en ik ben nu alleen want vanochtend zijn mijn reisgenootjes naar Ko Pha-ngan vertrokken om daar kerst en oud en nieuw te vieren en heb ze om 6uur in de ochtend uitgezwaait! Vandaag lekker een dagje dingen doen waar ik normaal niet echt aan toe kom! Morgen vlieg ik naar Singapore vanaf Krabi om kerst en oud en nieuw met Jolien te vieren en Manon Ruijter komt mij ook gezellig vergezellen met oud en nieuw! Super leuk…ik blijf negen dagen in Singapore en vlieg 3 januari weer terug naar Thailand om daar met Jenny naar Maleisië te gaan! Ik vond het wel weer tijd worden voor een update van wat we allemaal gedaan hebben de laatste weken…we zijn vanaf Ko Samui naar Phuket gegaan maar dat was geen succes…alles is daar super toeristisch naja Pathong was dat…ik denk dat er wel super mooie plekjes zijn in Phuket maar wij zaten helaas op de verkeerde plek met veel MC Donalds, KFC, Subway, te veel bedjes en parasolletjes op het strand…en vooral TE DUUR! Waar normaal een fruitshake een euro is…is die hier 3 euro en alles is drie keer zo duur! Wij als backpackers houden daar niet zo van…dus we zijn snel verder gegaan naar Ko Phi Phi…en dat is in een woord: GEWELDIG! Super mooi eiland met leuke strandjes, leuke barretjes en je kan er super mooi duiken! Dat hebben wij dus ook gedaan…we hebben twee duikjes gemaakt en voor het eerst een haai gezien (naja een leopardshark die zijn niet zo groot maar men zegt wie het kleine niet eert..) en de nemo-visjes, hele giftige slang en twee super mooie schildpadden! Het is hier veel mooier dan op Ko Tao! We zijn een weekje op Ko Phi Phi gebleven omdat het zo chill eilandje was en we kwamen twee bekende meiden tegen die we ook in Pai hadden ontmoed…super gezellig! We hebben verder hier lekker op het strand gelegen maar helaas niet zoveel omdat het niet echt super lekker weer is hier (jaja…leuk om te lezen zeker) het is wel warm maar bewolkt en af en toe wat regen…maar dat mag de pret niet drukken! We hebben nog een tourtje gedaan en voor de rest lekker rustig aan gedaan! Na een weekje waren we weer toe aan wat nieuws en gingen we samen met Tara en Imke naar Ton Sai Bay…dit was geen succes…niet echt een mooi strandje, alle hostels vol alleen de dure niet dus een nachtje blijven slapen en meteen door naar Ao Nang (lees: de bewoonde wereld) hier een leuke vier persoonskamer gevonden! Het is alleen jammer dat het weer die dagen ook wat minder was en dus kun je minder doen omdat iedereen hier buiten leeft…maar we hebben ons wel vermaakt hoor! Nu weer toe aan wat nieuws…dus heb echt zin in Singapore en ben benieuwd wat me dat weer gaat brengen! Jolien komt mij van het vliegveld halen dus dat is super lekker…

Ik wil iedereen langs deze weg een hele fijne kerst en een super gezond, gelukkig en goed nieuwjaar wensen! Heel veel liefsss…

• 24 December 2012 - 20:20

Marleen:

Hallo Marye,
    Wat weer een geweldig verhaaltje, het mag van mij wel iets langer hoooooor.
    Wat jammer dat het af en toe regent haha(hier de hele dag duuuus).
    Wens je veel plezier in Singapor en geniet van de feestdagen daar.
    Oud en Nieuw zal ik om 12 uur even aan denken dat jij lekker warm daar zit en wij denk ik in de kou en regen haha.

Vele knuffels en dikke kus
    Marleen. (Erik en de rest) :-))

• 24 December 2012 - 23:10

Mieke De Jong:

Hé Marye,

Ik wens je alvast hele fijne kerstdagen en een mooie vlucht naar Singapore! Het zal wel ff wennen zijn zo zonder Jennepen (met wie moet je nou Duizenden, ha ha) maar ontzettend leuk dat je de feestdagen met vriendinnen door gaat brengen! Grappig, nu kan ik lekker verschillende reisverhalen lezen! Ik hoop dat het bij jullie snel zonniger en droger wordt. HEEL VEEL PLEZIER!
    Dikke knuffels!

• 25 December 2012 - 02:03

Anja:

L.ieve marye even wennen hoor eerste keer kerst en oud en nieuw zonder jouw ,maar ik wens je een goede kerst en een spetterend oud en nieuw in singapore. Dan lekker met z'n tweetjes naar maleisie.
    dikke kus mam

• 25 December 2012 - 11:14

Josien:

Hey! Wat heb je t toch lekker voor elkaar! Jij ook fijne Kerst en een super oud&nieuw!! Maar dat moet helemaal goed komen lijkt me ;-)
    Xxx Josien

• 25 December 2012 - 15:23

Peter, Jeanette, Jorn, Jisse, Ties:

Hé lief nichie,

Singapore, Maleisië, klinkt weer erg goed allemaal. De exotische bestemmingen vliegen ons weer om de oren en we zien jou in gedachten helemaal relaxed genieten van al dat moois. Eén ding is in onze beleving wel anders. Bij ons doen ze op de leeftijd van Jorn, Jisse en Ties een moord voor een plek met veel MC Donalds, KFC's en Subways. Zal wel een klein generatieconflictje zijn en misschien heeft het ook wel te maken met het low budget tarief dat jij als backpacker hanteert. Zou een beetje zonde zijn als je platzak nu alweer naar ons klein kikkerlandje af moet reizen, dat snappen wij heel goed, meissie!
    Hé doe de groeten aan Manon en maak er een machtig mooie kerst en oud en nieuw van. We denken aan je en de laatste vuurpijl die de lucht in gaat is voor jou. Geldt ook voor de laatste borrel trouwens!

Doei lief nichie, groeten van ons allemaal

Peter

• 25 December 2012 - 15:26

Peter, Jeanette, Jorn, Jisse, Ties:

Die laatste vuurpijl en borrel veranderen we uiteraard in de eerste vuurpijl en borrel. Je staat immers bovenaan ons lijstje. Doeiiiiiiiiiiiiiii

Peter

• 25 December 2012 - 15:46

Jack, Sue, Anja, Justin, Luuk:

Hoi Marye: Bedankt voor het verslag. Wij hebben hier een witte en zonnige kerst. Wel koud (-10 to -15), dus op het strand liggen komt er niet bij. Is de wintersport niks voor jou? Skien, longlaufen, schaatsen, met een arreslee achter de paarden (ze Facebook van Anja)? Veel plezier en zalige kerst.
    Jack, Sue, Anja, Justin, en Luuk