Weekje vier en vijf! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Weekje vier en vijf! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Weekje vier en vijf!

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

11 December 2012 | Thailand, Bangkok

Haii iedereen,

Even een kleine update weer hoe het hier aan de andere kant van de wereld met me gaat…het is hier in ieder geval heerlijk warm en geen sneeuw in tegenstelling tot jullie daar in Nederland…brrr koud, krabben, gladheid maar het heeft ook wel weer wat…kaarsjes aan, kerstboom versieren! Maarja toch zit ik liever hier haha…maar even over wat we allemaal de laatste dagen hebben gedaan! Ik had verteld dat we een tussenstopje hadden gemaakt in het plaatsje Hua Hin…hierna zijn we doorgegaan maar de westelijke eilanden…geweldig hier!! Eerst Ko Tao hier hebben we ongeveer 24uur over gedaan…overal wachten en wachten en dan met de nachtboot (na de nachtbus en nachttrein…ook een nachtboot) super leuk…op een oude vissersboot op het dek met dak een aantal matrasjes op de grond zodat we konden slapen haha GENIAAL! We hebben namelijk van 23:00 tot 06:00 op de boot gezeten maar was de ervaring waard! Op Ko Tao hebben we een scootertje gehuurd en lekker over het eiland heen gecrosst…dan zie je ook nog een wat van het eiland! Alleen in het begin waren we een beetje bang om te rijden want ze rijden hier namelijk links en er zijn hele (lees: hele hele) stijle bergen waar je met je scootertje op…EN weer af moet! Maar we hebben het overleeft en een super leuke dag gehad…ook hebben we er een duikje gemaakt…een refresh duik omdat ik natuurlijk al 2,5 jaar niet gedoken heb sinds Bonaire (2,5 jaar geleden alweer…tijd gaat snel maar dat terzijde) het was wel weer eventjes super spannend hoor…even een klein paniek aanvalletje gehad en geroepen ‘dit is niets voor mij…gaan jullie maar lekker zonder mij duiken dan blijf ik hier wel drijven’ maar na kalmerende woorden toch weer onder water gegaan en de duik gemaakt en het ging helemaal goed (niet echt super mooi…Bonaire is veeeel mooier) maar wel weer even lekker om het gedaan te hebben er zijn namelijk duikplekken hier in Azie die adembenemend zijn dus daar wachten we dan maar op! Toen we Ko Tao ontdekt hadden gingen we verder naar Ko Pha-ngan! Hier een super leuk hosteltje gevonden met hutje (bijna) op het strand, hangmatje op de verranda…ik zeg prima! We hebben ook hier een scootertje gehuurd en naar het noorden gereden…wat een super mooi strand zoals op de plaatjes! Wauw..het zuiden daarna nog eventjes bekeken en toen naar huis om ons klaar te maken voor de halfmoon party! Dit zijn bekende feesten op het eiland waar iedereen iets fluoriserends aan heeft en zich laat beschilderen met fluorverf omdat je er blacklight hebt…super gaaf om mee te maken! (zie foto’s facebook)! Daarna een dagje stand hangen…bruin worden, vakantie vieren! Hier hebben we ons ook weer vermaakt…op dit moment zijn we op het volgende eiland: Ko Samui…veel groter en drukker en het is hier lekker druk! Gister aangekomen en meteen wezen shoppen! Hier zijn namelijk veel winkeltjes maar helaas niets gekocht het is het toch allemaal ‘net niet’ en ze hebben hier geen G-star dus helaas haha…lekker een hapje gegeten en meteen door naar de kroeg en we hebben een leuke avond gehad en leuke mensen ontmoet! Vandaag nog lekker scootertje gehuurd…wij zijn naar een tempel geweest na een lange tijd was het weer tijd voor een tempel bezoekje met een gouden Buddah…daarna op naar de waterval..super mooi! Verder is het hier een stukje drukker in het verkeer dus extra uitkijken! Maar we hebben t weer overleeft en een lekker dagje gehad..!!

Jullie heel veel succes met ramen krabben :P hier gaan we gewoon verder met genieten en vakantie vieren!

Heel veel liefs van mij!

• 11 December 2012 - 13:13

Marleen:

Zo, dus weer van alles gezien en beleefd super hoor. Heb je foto`s ook gezien het ziet er allemaal mooi en rustgevend uit. Daarom alleen al zou ik je wel even een bezoekje willen brengen haha

Nou, de sneeuw is al weer weg het zonnetje schijnt alleen is het een beetje koud maar wel gezond weertje hier.

Veel plezier daar nog.
    Knuffels Marleen

• 11 December 2012 - 13:15

Anja:

super leuk verhaal geniet maar lekker met z'n tweetjes

• 11 December 2012 - 14:12

Johanna:

Hey meid,

Supergaaf weer! Maa as ik t goed begrijp zitten jullie dus op de eilanden?? En zijn jullie daar vanuit bangkok naartoe gegaan?? En hoe?? Ja kmoet eff info inwinnen he:P
    Geniet ervan!!

Liefs

• 11 December 2012 - 22:29

Peter, Jeanette, Jorn, Jisse, Ties:

Hé lief nichtje,

wat maak je toch weer een stel supergave ervaringen mee. Klinkt al spannend laat staan dat je die bergritten en duikpartijen zelf meemaakt. Knap dat je je duik dip toch overwonnen hebt. Daarnaast ook veel genieten van alle exotische toeristische dingen die je daar maar tegenkomt. Klinkt heerlijk en zo te lezen geniet je er volop van. En wij hier maar weer de natte sneeuw van de klompen schudden!!!

Hé meid genieten en gewoon lekker deurdonderen.

groeten, Peter (namens de rest van de Dekkers-Hooyman clan)

• 11 December 2012 - 22:29

Josien:

Halfmoon... Staat nog steeds op m'n travel-bucketlist ;-) super cool allemaal! Have fun!

• 12 December 2012 - 19:05

Bram Janse:

Hoi Marye, wat kun je lekker schrijven, een heel verschil met Bonaire valt me op. Had toen het idee dat feesten belangrijker was dan de stage, terwijl het voor mijn gevoel juist andersom zou moeten zijn. Maar nu moet er niets , dus geniet ervan. Probeer op de kaart de plaatsen te vinden waar je zoal bent geweest en dat lukt aardig. Mis alleen de foto's. Heb niets met faceboek, dus pech. Veel plezier en verwacht nog minimaal een update dit jaar.

Groeten Bram.

• 12 December 2012 - 19:31

Chantal:

Gaaf om zoveel te zien en mee te maken!! Jammer van Gstar....we bewaren wel wat voor je!! Liefs Chantal

• 12 December 2012 - 21:59

Jou Pap.:

Dames doe alstublieft voorzichtig op die scooters, niet tegen de rijrichting in.lekker genieten, maar dat lukt wel zo te horen.[p.s. volgens mij zit Marleen aan een stuk door achter de p.c.kan niet anders, ze is ons altijd voor.] liefs je pa.

• 14 December 2012 - 17:37

Jessica (buuf):

Buuf!

Wat een heerlijk verhaal weer!! Aan de foto's te zien heb jij geen strand en zeker geen zon meer nodig want je bent bruin genoeg.

Super gaaf wat je allemaal doet. Ik kijk uit naar je volgende verhaal! :)

Dikke kusss

• 17 December 2012 - 15:51

Frank Dekkers:

We kunnen ons een klein beetje verwarmen aan jouw warme en zonnige verhalen. Klinkt super. In plaats van sneeuw hebben we nu regen..... (koud, nat en klam).

We blijven je volgen..... groet, Joost, Maaike, Hilde, Frank

• 22 December 2012 - 12:59

Annemieke Janse:

He Marye even een berichtje vanuit Kraggenburg. Buiten is het 6 C* en ongelofelijk saai weer, binnen brandt het kacheltje. Ik zit lekker languit op de bank, laptop op schoot. Ik luister naar Serious Request. Prachtige radio dat helemaal past bij deze tijd van het jaar. Leuk om je verslag te lezen. Je schrijft heel beeldend, zul je wel van je vader hebben:-) Ik vind het heel stoer dat jullie meiden zo de wereld intrekken. Er is zoveel moois te zien en zoveel bijzonders te beleven en dan alle leuke contacten die je onderweg tegenkomt, echt super. Ik wens jullie een heel mooie tijd, groeten aan Manon en ik ga jullie volgen. Vandaag is trouwens officieel de winter begonnen brrrr.