Het derde weekje van mn avontuur! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Het derde weekje van mn avontuur! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Het derde weekje van mn avontuur!

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

30 November 2012 | Thailand, Bangkok

Haii haii,

Hier weer eventjes een kleine update vanuit Hua Hin (dorpje zuidelijk van Bangkok). Het laatst dat ik jullie heb verteld was dat we in Chiang Mai waren aangekomen (noord Thailand) hier hebben we wat dagen relaxt gedaan op ons privedek van het guesthouse…dus lekker zonnen, boekje lezen…heerlijk! We hebben er ook een super leuke tour gedaan. Eerst gingen we op olifanten rijden…wat een beesten joh…super mooi! Echt super leuke ervaring daarna zijn we bij een waterval geweest en nog op een bamboevlot door stroomversnellingen gevaren…een super leuke dag gehad! Het is hier ook feest geweest ter ere van het water, het heet hier Loi Krathong! De Thaise mensen eren dan (na de oogsttijd) de god van het water, omdat zij hierdoor de landbouw kunnen beoefenen. Ze laten dan ballonnen op en doen een wens en ze doen bloemstukjes met lichtjes en muntjes op de rivier voor het eren van het water en voor ‘good luck’ zoals ze hier bijna alles doen voor ‘good luck’! Dit hebben wij natuurlijk ook gedaan maar in Chiang Mai was het het grootst maar wij gingen door naar Pai (een klein hippie dorpje ten noorden van Chiang Mai) met de minibus door de bergen…lees: haarspeldbochten, omhoog, omlaag, heen en weer…! We moesten maar 135 Km en hebben daar ongeveer iets meer dan 3uur over gedaan…uiteindelijk waren we erg…wat een leuk schattig dorpje! Leuke kleine eettentjes, kleine winkeltjes…super leuk! Als je door de hoofdstraat liep zag je de bergen erachter…prachtig! Hier hebben we 3 dagen gezeten…die dagen hebben we gevuld met verkennen van het dorpje, na een hot spring spa geweest (bron water gemengd met gewoon water) massage gehad en een Thaise kookcursus! Dat was super leuk…eerst naar de groente markt om de producten te zien daarna terug om heerlijk eten te koken samen met Manon en Jenny! Ik had gemaakt een Indiaanse gele curry (verrukkelijk), springrolls (loempia’s), groente in zoet/zure saus en een soepje met kip en als nagerecht: Mango with rice in coconut milk…ik zal je vertellen..lekker!!! We hebben het heerlijk met z’n alle opgegeten en daarna gingen we Loi Krathong vieren: bloemstuk en ballonnen kopen en die oplaten en op het water zetten…voor ‘good luck’! We hebben het super leuk gehad in Pai maar het was weer tijd om verder te gaan…Jenny en ik gaan met z’n tweetjes weer naar het zuiden en laten hele leuke mensen achter waaronder ook Manon (maar wie weet zie ik haar weer met oud en nieuw…gezellig) Jenny en ik zijn de 29ste met de minibus van Pai naar Chiang Mai gereisd (3uur) om daar de nachtbus naar Bangkok te pakken (10uur) en vanuit Bangkok weer met de minibus naar Hua Hin te gaan (3uur) om even een tussen stopje te hebben voordat we naar het heerlijke zuiden gaan maar de reis duurde totaal 20uur haha!…ons plan is hier twee dagen te blijven en dan naar Ko Tao te gaan om heerlijk op het strand te liggen, beetje duiken, beetje relaxen…zo slecht is reizen niet he!! Dus de plannen zijn goed..het weer is nu iets minder…beetje regenachtig maar dat mag de pret niet drukken!! We gaan t allemaal we zien hoe het loopt, in ieder geval heb ik het er naar mijn zin! En ik heb trouwens een ticket geboekt naar Singapore de 25ste om met kerst en oud en nieuw bij Jolien te zien (ik ken haar vanuit Bonaire en loopt daar stage) dus super leuk!! Heb er echt zin in…dus dan even in mijn eentje gaan reizen zonder mijn reisgenootje! Maar lijkt me super leuk Jolien weer te zien! Super leuk dat jullie mijn verhaaltjes allemaal willen lezen..!! 

Heeel veel liefs,
Marye

  • 30 November 2012 - 08:57

    Manon:

    Jeejj jullie zijn goed aangekomen, fijn!! Was de nachtbus een beetje te doen? En is het mooi waar jullie zijn? Ik heb net een oliemassage genomen, stukken beter dan die vorige haha. Zo nog even boodschapjes doen, hapje eten, spullen pakken en op naar Laos! Er staat trouwens geen enkele foto op m'n usb-stick! Snik.. Stom! Nouuu geniet van de mooie eilandjes en hopelijk wordt het weer wat beter!Hier regenet het ook elke keer een beetje.. xx Manon

  • 30 November 2012 - 09:18

    Frauke:

    Leuk je verhaaltjes!!

    Heel veel plezier alvast op Kho Tao! Supermooi strand daar ben ik ook geweest haha, en je moet in shark bay gaan snorkelen;)! Ooooh ik denk dat er heel erg veel mensen jaloers op je zijn wat je allemaal aan het doen bent en ziet, ik ook!

    Veel plezier daar! Xx Frauke

  • 30 November 2012 - 09:28

    Marye Dekkers:

    @Manon, ja nachtbus was goed te doen we hebben er 10uur overgedaan dus veel sneller dan de trein maar niet super goed geslapen, vandaag dus een brakke dag haha...nu lekker laptoppen etc...! verder is het hier wel mooi hoor strakjes buurt even verkennen en morgen even lekker dagje hier en dan op naar de eilandjes! ooh staan er geen foto's op...balen zeg! sorry...zo lang gewacht :( nou dan moet je wel met oud en nieuw naar me toe haha...:P hier ook regen...beetje jammer maar maandag wordt t beter! Heel veel plezier in Laos en geniet ervan en laat f weten hoe t met je gaat daar he!!

    @Frauke, ooh leuk dat je daar ook bent geweest!! ja we gaan snorkelen en ook duiken daar...super veel zin in! Leuk dat je een berichtje stuurt!! :)

  • 30 November 2012 - 09:31

    Anke:

    Helemaal super meis die verhalen!!! Geniet ervan!!!

  • 30 November 2012 - 11:44

    Judith:

    Marye lieverd.....jeetje het houdt niet op met avonturen;-) klinkt allemaal super, om jaloers op te worden idd!!
    Mijn 'Masséusavontuur' begint al weer bijna.....begin zaterdag over twee weken, spannend hihi. Maar heb er wel weer zin in hoor, alleen jammer dat jij er dan niet bent:-(

    Geniet.....dikke kus

  • 30 November 2012 - 15:38

    Marleen:

    Haaaa Marye,

    Super leuk verhaaltje heb je weer, als ik het lees is het net of ik naast je sta. Echt gaaf wat je allemaal doet en meemaakt, geniet er van meid.

    Groetjes knuffels Marleen en Erik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 46720

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: