De tweede week... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu De tweede week... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

De tweede week...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

22 November 2012 | Thailand, Bangkok

Hier zijn we weer met een nieuw verslag(je)…Nadat we heerlijk genoten hebben van het mooie weer en het strand op Ko Chang is het weer tijd om naar Bangkok te gaan. Hier gaan we heen voordat we naar Chiang mai gaan en om Manon Ruijter op te halen om samen verder te reizen. Zij is helemaal alleen naar Bangkok gekomen (super stoer). We gingen met de veerboot naar het vaste lang om dat vervolgens met de bus naar Bangkok te gaan, de rit duurde ongeveer 6uurtjes (valt mee hoor) we hebben daar andere leuke Nederlandse meiden ontmoet dus dat was wel gezellig met de verhalen waar zij allemaal al waren geweest! Toen aangekomen in Bangkok bij Ko San Road, het backpackers walhalla! Dat moesten we ook meegemaakt hebben! En het was super leuk een straat vol kraampjes met kleding, sieraden etc, leuke eettentjes, winkeltjes etc…zoveel verschillende mensen! Ik kijk mn ogen hier uit…wat gebeurt hier veel…lekker op terrasje zitten met een fruitshake en mensen kijken..! er lopen ook heel veel aparte mensen rond en veel bedelaars! In Bangkok zijn we drie nachten gebleven…de eerste dag kwamen we laat aan dus even hapje gegeten met Manon en lekker op het terras gezeten. De volgende dag hebben we een super leuke fietstour gedaan door Bangkok…super leuk om door de kleine straatjes te fietsen en echt te zien hoe mensen leven! De gids was top en kon zelfs een beetje Nederlands zoals: ‘achtel elkaal’ (achter elkaar) ‘ress af’ (rechts af) ‘lingsss af’ (links af)!! Super leuke trip..die dag hebben we ook de nachttrein geboekt naar Chiang mai maar omdat deze vol zat konden we pas de 21ste…dus eerst naar een ander plaatsje Ayutthaya!! Maar om de tijd in Bangkok af te sluiten konden we niet anders dan naar de shoppingmalls…GIGANTISCH!! Wat groot, wat veel, wat veel mensen! Helaas waren er geen hele goedkope kleren (of wij zaten net verkeerd na veel shoppingmalls gehad te hebben) maar mn backpack zit toch op prop vol en met z’n 15,5 kg hoeft er ook niets meer bij!! Haha…De 18e gingen we naar Ayutthaya om te kijken wat daar was..we hadden geen idee! Het reizen ging snel..in een minibusje voor 1,5 uur en een hostel zoeken…vrij snel gevonden en voor maar 6 euro met z’n 3tjes…geen geld! We hebben daar een dagtrip gedaan naar het nationaalpark Khao Yai om een trekking te doen…jeetje wat een gerace door die jungle opzoek naar olifanten…de gids maar hard lopen en wij erachteraan sjokken na al 2uur gelopen te hebben…en helaas ze waren al weg …beetje jammer! Wel hebben we gibbons en een python gezien..ook leuk! De waterval die in de film ‘the beach’ is hebben we ook gezien…erg mooi! Verder in Ayutthaya nog wat tempels bezocht de tempel Mahathat (gezicht in boom zie facebook foto’s) dat was leuk maar als je een tempel hebt gezien heb je ze eigenlijk allemaal wel gezien haha! We moeten eigenlijk een beetje bezuinigen want we zitten een beetje boven budget…maar dat mag de pret niet drukken! De 21ste met de nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai…eerst een uur vertragen (het lijkt de NS wel) en daarna 14,5uur in de trein gezeten maar super leuk…!! (foto’s op facebook) en nu zijn de dan in Chiang Mai..super leuk hostel met zwembad!! Het eten is trouwens lekker we eten in de ochtend lekker Nederlands Yoghurt met vers fruit en muesli en in de avond gaan we steeds meer echte Thaise gerechten proberen…ik heb zelfs een Thaise delicatesse gegeten…gefrituurde kikker..uhm…tsjah niet lekker!! Maden, kakkerlakken en sprinkhanen durf ik nog niet aan…

We vermaken ons dus zeker…het lijkt of we hier al super lang zijn maar het zijn nog maar twee weekjes..! en super bedankt voor de lieve berichtjes dat vind ik echt leuk om te lezen!! Mochten jullie mijn verhaaltjes te lang vinden…kijk maar op de site van Jenny (mijn reisgenootje) Jennydejong.waarbenjij.nu daar is de korte versie!

xxx

• 22 November 2012 - 13:29

Gusta:

He Marye wat leuk om je verhalen te lezen,top dat jullie het naar het zin hebben.
    Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag

Gr. Gusta

• 22 November 2012 - 14:15

Marleen:

Wat weer een stoer verhaal Marye, super grappig en goed dat je alles probeert te eten maar sprinkhanen en kakkerlakken zijn ook mijn favoriete eten niet.
    Veel plezier meid en ik verheug me nu al weer op je volgende verhaal.

xxx Marleen.

• 22 November 2012 - 17:02

Chantal:

Wat een avonturen allemaal! Super hoor.....!!!

• 22 November 2012 - 18:06

Mieke:

Nou Marye, ik vind de korte én de lange versie heel erg leuk om te lezen, dus blijven jullie dat vooral zo doen:)
    Lief dat jullie zo goed voor jen gezorgd hebben, zo te lezen knapt ze al weer op.
    Big Huggggg en niet te veel enge beestjes eten hoor, jakkie!

• 22 November 2012 - 21:37

Jeanette:

He Marye, wat schrijf je leuk. De dagtrip op zoek naar olifanten hardlopend achter de gids aan, ik zag het al helemaal voor me. Superleuk om je verhalen te lezen!
    Veel plezier en geniet ervan.

• 22 November 2012 - 22:58

hey meiden super leuk verhaaltje ,geniet maar lekker

• 25 November 2012 - 11:15

Frank Dekkers:

Hee Marye,

Wij zitten hier met z'n vieren jouw mooie beknopte (kernachtige) verhaal te lezen. Mag nog wel langer hoor (als je daar tijd voor hebt tussen alle geweldige uitstapjes door). Wij verwachten nog wel dat je echte wilde olifanten ziet (dus niet in de dierentuin). Dus de volgende keer nog iets harder rennen ;-)

Veel plezier!!!! Hilde, Joost, Maaike, Frank

• 27 November 2012 - 21:52

Peter:

Hé lief nichtje,

mooi om weer zoveel van je te lezen en zoals jij schrijft is té lang juist leuk!Ik zie die beelden wel voor me van een kikker- etende Marije, maar ook van dat sjokken op zoek naar olifanten. Lekker shoppen in Bangkok, da's nog effe wat anders dan die duffe Lange Nering. Superleuk dat je met Manon optrekt. Ex-Horizon leerling en dus goed volk. Doe haar maar de groeten.

Hé Marije, geniet van de uitdagingen en van al die dappere dingen die je daar doet.

groeten van Peter

• 21 December 2012 - 13:51

Annemieke Janse:

He Marye even een berichtje vanuit Kraggenburg. Buiten is het 6 C* en ongelofelijk saai weer, binnen brandt het kacheltje. Ik zit lekker languit op de bank, laptop op schoot. Ik luister naar Serious Request. Prachtige radio dat helemaal past bij deze tijd van het jaar. Leuk om je verslag te lezen. Je schrijft heel beeldend, zul je wel van je vader hebben:-) Ik vind het heel stoer dat jullie meiden zo de wereld intrekken. Er is zoveel moois te zien en zoveel bijzonders te beleven en dan alle leuke contacten die je onderweg tegenkomt, echt super. Ik wens jullie een heel mooie tijd, groeten aan Manon en ik ga jullie volgen. Vandaag is trouwens officieel de winter begonnen brrrr.

groeten
    Annemieke Janse