China met ome Adrie... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu China met ome Adrie... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

China met ome Adrie...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

15 Mei 2013 | China, Sjanghai


Ni Hao (uitgesproken als: Nie Houw) lieve volgers!

Dit is echt mijn laatste verhaaltje...aaaahhh!! Dit is ook de laatste keer dat ik jullie kan bedanken dat jullie mij hebben gevolgd...ik had best veel lezers maar weet niet wie dat allemaal geweest zijn! Weet het alleen van de mensen die reacties op mijn verhaaltjes hebben gegeven maar 'onbekende lezers' ook heel erg bedankt!

Nu over mijn twee weken vakantie in China...vakantie mag ik wel zeggen want ik was lekker met mijn oom! In zijn mooie appartement in Shanghai en gewoon lekker gegeten, lekker rustig aan gedaan en veel leuke dingen gedaan! We zijn vanaf Shanghai naar Jiuzhaigou geweest (bij de Tibetaanse hoogvlakten) om te genieten van de mooie natuur...en dat hebben we gedaan! We zijn twee dagen naar het Jiuzhaigou park geweest en een dagje naar HuangLong valley...echt super mooi (google het maar eens)! Super veel watervallen, helder blauwe meren en de omgeving was gewoon super! (Dankjewel oom dat je me hier naar toe hebt gebracht) We hebben deze 3 dagen veel gelopen maar het was het waard...alleen in het begin toen we daar aankwamen was het 8 graden...brrrrr super koud en vooral als je in Cambodja 38 graden had haha..even een aanpassingsprobleempje!! Maar door dikke trui en jas van mn oom heb ik het overleeft...waar we zijn geweest ligt 4km boven de zeespiegel dus we moesten ook een drankje drinken die de rode bloedcelletjes verdubbeld zodat je genoeg zuurstof op kan nemen...ja klinkt beetje eng maar ging helemaal prima! We reden door de bergen met sneeuw dus ik heb mijn portie winter ook wel weer gehad dit jaar!

Na die 3 dagen weer naar Shanghai om daar de rest van de tijd lekker te blijven...hier hebben we ook weer veel ondernomen en de hele stad gezien! We hebben ook lekker toeristische dingen gedaan zoals naar de dierentuin om de Panda te zien...wel jammer dat hij in gevangenschap zat maar wat een mooi beest! We zijn naar de bekende rivier geweest en lekker rond gelopen, ijsje gegeten etc naar parken, tempels en de fakemarket geweest dus we hebben ons zeker vermaakt!

Het is ook super leuk om het leven van mijn oom hier te zien aangezien niemand van de familie hier nog is geweest...we zijn op zijn werk geweest, zijn collega's ontmoet en lekker gelucht met zijn baas/vriend! Hele aardige mensen! Verder heb ik vrienden van mijn oom ontmoet die spelen in een band hier in Shanghai...!! Hij heeft het hier goed voor elkaar hier hoor...dus familie jullie hoeven je geen zorgen te maken om deze oom want hij vermaakt zich hier prima!

Verder zijn we ook nog een dagje naar Hangzhou geweest naar Westlake..super leuke park heb je hier waar alle Chinezen samen komen om te chillen...ze hebben dans lessen, zingen, mediteren, wandelen, kaarten etc! Ook heb je hier in Shanghai een park waar ouders hun kinderen willen slijten aan een man...het is hier namelijk zo dat als je rond de 30 bent...je wordt gezien als 'oud' (dan heb ik nog 4,5 jaar :P ) en daarom hun dochters willen helpen aan een man! Overal briefjes met informatie over hun dochters en soms hele wanden vol A4-tjes met oproepjes...het is een soort datingsite maar dan in het park haha...echt super grappig!! Die rare Chinezen...spugen, rochelen, smakken maar ik mocht dat daar ook doen dus heb me lekker uitgeleefd haha..maar toch niet helemaal mijn ding :P! Verder zijn de mensen heel erg vriendelijk en heb ze niet echt als afstandelijk ervaren zoals veel mensen zeggen maar misschien komt dat ook omdat ome Adrie best wel een woordje Chinees spreekt (al is hij hier zelf bescheiden over)...Hierbij wil ik mijn oom ook bedanken voor alles! Dat ik bij hem mocht komen en voor alle leuke dingen die we samen gedaan hebben! Heb een super leuke tijd gehad!!

Ben nu na 6,5 maand wel weer toe om lekker naar huis te gaan...mijn eigen bedje, geen hurk WC's meer maar gewoon WC's waar je rustig kan zitten, geen mensen die op elke hoek van de straat 'taxi, taxi/moterbike-moterbike/tuktuk-tuktuk' naar je roepen en gewoon weer normale prijzen in plaats van dat je overal moet uitkijken dat je niet wordt opgelicht, niet elke dag meer rijst of noodles maar aardappelen,groente, vlees! Geen gekke en vieze beestjes meer zoals kakkerlakken, gekko's, muggen en ratten...maar gewoon mijn twee lieve katten Dirkje en Guus!! En natuurlijk lekker weer mijn eigen vrienden en familie weer zien...

Dus morgen lekker naar huis...MAAR wat zal ik het missen!!

Heel veel liefs en tot in Nederland!!
xxxx

  • 15 Mei 2013 - 08:09

    Charlie :

    He wijffie!! Ik wil je een fijne reis toewensen, wat zijn die maanden snel voorbij gegaan....wat heb je veel gezien. Kom je volgende week gezellig een bakkie doen??
    Liefs Charlie

  • 15 Mei 2013 - 09:37

    Frauke:

    Ik heb je verhaaltjes ook iedere keer gelezen, erg leuk!! :) Wat je allemaal hebt meegemaakt en gezien in die korte tijd, super!

    Xx

  • 15 Mei 2013 - 09:41

    Marleen:

    Snik, snik, je laastste verhaaltje. Wel leuk om te lezen.
    Wens je een goede terug reis en je weet het hë.........de thee staat voor je klaar
    Knuffel. Marleen

  • 15 Mei 2013 - 10:10

    Anouk:

    Jeeetje wat is het snel gegaan zeg! Ik heb je ook gevolgd hoor, werd alleen erg jaloers van je foto's steeds, super mooi! Goede terug reiss en ik zie je snel weer zussie! X

  • 15 Mei 2013 - 22:16

    Evi, Klaas En Juud:

    Heeeey Lieverd,
    What fijn dat je weer terugkomt:-))) Heb eigenlijk alle verhaaltjes wel ongeveer gelezen van je maar ben nog veel nieuwsgieriger naar alle andere belevenissen (alhoewel je verhalen al wel vrij uitgebreid waren hihi) en fotootjes. See you soon....Kusjes van ons

  • 15 Mei 2013 - 22:17

    Evi, Klaas En Juud:

    Oh en een hele goede reis meissie......xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 767
Totaal aantal bezoekers 46721

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: