Backpacker zonder identiteit in Vietnam... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Backpacker zonder identiteit in Vietnam... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Backpacker zonder identiteit in Vietnam...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

02 April 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad



Haii iedereen,

Hier komt een verhaaltje over een backpacker die zijn identiteit is kwijt geraakt in Vietnam...'Deze backpacker kwam na een leuke vakantie met haar moeder helemaal alleen aan op het vliegveld van Ho Chi Minh...ze dacht het is 9 uur in de avond, snel naar de taxi en naar het hostel...maar wat bleek...haar tas is niet meegekomen met het vliegtuig en ze moest zonder haar eigen spulletjes naar het hostel! In eerste instantie dacht deze leuke backpacker dat haar tas (tevens haar identiteit als backpacker) wel weer op zou duiken maar na nu 11 dagen wachten ziet zij het somber in...haar identiteit als backpacker is dus zoek!!'

Natuurlijk ben ik deze leuke backpacker in dit verhaaltje...mijn tas is nu al 11 dagen weg en ze hebben geen idee waar die op dit moment is dus daar ga je dan als backpacker zonder je backpack dus je bent eigenlijk helemaal geen backpacker meer!! Ik heb heel lang gedacht dat mijn tas nog wel terug zou komen maar nu verlies ik mijn hoop een beetje, inmiddels een nieuwe backpack gekocht en mijn identiteit hervonden...nu ben ik ook door aan het reizen naar het noorden van Vietnam met heel weinig spulletjes!! In Ho Chi Minh heb ik 8 dagen gewacht en elke avond gebeld met het vliegveld maar helaas...wel ben ik leuke dingen blijven doen zo ben ik naar de Cu Chi tunnels geweest (tunnels waar de Vietcong ondergrond zich verschuilde en in de nacht de Amerikanen aan vielen) heel indrukwekkend en ook de verhalen van onze gids, een Amerikaanse veteraan die half Vietnamees en half Filipijns is...hij heeft veel meegemaakt in de oorlog die eindigde in 1975 dus nog maar 38 jaren geleden dus dat is heel recent! Het was zeer indruk wekkend om daar te lopen en te weten dat daar iets meer dan 38 jaar geleden de oorlog heeft plaatsgevonden..!! Ook naar het war museum geweest en dat was ook indrukwekkend!! Verder ben ik twee keer naar de Mekong Delta geweest haha eerst een dagje geweest en omdat ik moest wachten op mijn tas (die niet kwam) ben ik met Alie (een Nederlands meisje) naar de Mekong Delta geweest voor twee dagen! Het was het zeker waard!

Voor ons hostel in Saigon had je een park en een heel actief park..in de ochtend zijn er al mensen aan het badmintonnen, skateboarden, joggen, aan het sporten op fitnessapparaten die gewoon in het park staan...dus noem het maar op! Actief volkje die vietnamezen..in de stad zijn duizenden scooters en als je hier wilt oversteken met je gewoon door het verkeer heen...heel langzaam lopen zodat de scooters en auto's om jou heen gaan het voelde in het begin echt als een 'kamikaze actie' haha maar we hebben het overleeft! De mensen zijn hier heel vriendelijk en vooral ook in het hostel mocht ik elke avond naar het vliegveld bellen...omdat mijn tas dus weg was mocht ik 'legaal' shoppen, dus heb uiteindelijk 3 dagen gewinkeld in Saigon maar de winkels zijn niet echt leuk...of je zit in de Gucci, Chanel etc of in de marktkleding...voor de verzekering zou het een beetje raar zijn als ik ineens een Chanel backpack zou hebben denk ik! Maar gelukkig was er een Mango! Daar wat nieuwe kleren gekocht...verder zijn Alie en ik naar de film geweest (the croods) met een emotioneel vader/dochter momentje erin en jawel allebei lieten we een traantje haha!! Verder zijn we naar de skybar waar je over heel Saigon kan kijken in het donker met alle mooie lichtjes, de twee daagse tour in de Mekong delta en gewoon lekker gegeten bij de Subway haha! Ook kwamen wij samen een duidelijk cultuurverschilletje tegen: we liepen op straat komt er een net geklede vrouw langs ons lopen en moest heel hard niezen...wij lopen door en na een paar seconden zeggen wij in koor 'hand voor je mond' haha!!

Na veel nadenken had ik besloten met mijn nieuwe backpack en heel weinig spulletjes toch verder te reizen naar Mui ne...het reizen alleen valt me best wel mee en heb al veel leuke mensen ontmoet vooral in het hostel in Saigon had je elke avond wel wat te doen met verschillende mensen uit verschillende landen! Super leuk..nu in Mui ne had ik eerst een dorm (12 bedden) en 12 dollar per nacht...om mensen te ontmoeten maar er waren niet echt leuke mensen dus ben ik de andere dag naar een privé kamer gegaan voor 8 dollar! En bij de tour naar de zandduinen een leuke Afrikaanse meid ontmoet en daarmee gegeten en zo gaan we lunchen! Bij de tour konden we een Quad huren dus dat deden wij en later kwam een jongen ons helpen...heel lief (dachten wij) wilde hij natuurlijk GELD!! maar we hadden al best veel betaald voor het huren dus wilden we dat niet...hij het sleuteltje uit de Quad gehaald want hij wilde GELD! dus wij gingen alvast lopen...na veel Vietnamees gevloek konden we eindelijk verder op onze Quad maar verder was het een leuke dag!!

Maar nu weer tijd om door te gaan naar Na Trang ook een kustplaatsje dus we kijken wat daar te beleven is en of er leuke mensen zijn...heb er wel zin in!!

xxx

  • 02 April 2013 - 05:59

    Yvonne:

    Neeeee je backpack is nog steeds zoek? Super dat je doorgaat! Laat je niet gek maken daar meid! Hopelijk komen je spulletjes terug! Succes en probeer er wat van te maken! Superknap van je dit :)

  • 02 April 2013 - 11:17

    Anja:



    nog even wachten dan ben je weer een backpacker met identiteit, stoer dat je gewoon door blijft reizen. wij zijn trots op jou

  • 02 April 2013 - 18:30

    Broertje:

    haii zus!!

    mooi dat je hem weer terug hebt! je identiteit weer terug haha
    Succes met je v

  • 02 April 2013 - 18:34

    Broertje:

    erdere reis!!

    xx

  • 03 April 2013 - 17:11

    Manon:

    Heee stoere chick!!

    Ik vind het echt super goed van je dat je alleen door bent gegaan naar Vietnam! Dat heb je toch maar weer even mooi gedaan, en het is dus nog leuk ook!! :D Bijzonder land is het denk ik, zou ik ook nog wel heel graag ooit eens willen zien.. En ik las net dat je backpack ook weer gevonden is, wat FIJN!! Nu heb je dubbel zoveel spullen, ook niet verkeerd haha (gelukkig sleepte je ook al zo weinig mee he.. hihi)

    Nou geniet er lekker van want voor je het weet is het voorbij en zit je weer in het saaie (nog steeds veeeeel te koude) Nederland!!

    Liefss Manon x

  • 04 April 2013 - 15:10

    Marleen:

    Hai Marye.

    Super stoer dat je zo alleen reist, je ontmoet natuurlijk wel andere mensen,maar toch.
    Heb je echt je Backpack terug en zat alles er nog in????
    De foto`s waren ook echt mooi om te zien, wat een land zeg.

    Reis ze, en nog veel plezier.
    knuffels Marleen

  • 04 April 2013 - 17:39

    Tara:

    Marye! Hoe stoer dat je gwoon in je eentje bent doorgegaan! Leuk om te lezen, ik vind het wel jammer dat wij vietnam niet hebben aangedaan, lijkt me echt een onwijs mooi land. Gelukkig backpacj ook weer terug en gelukkig ben je zonder backpack lekker doorgedaan met leuke dingen doen! Geniet er nog even van, terugzijn in Nederland is maar voor een paar dagen leuk dus heimwee is niet nodig;)

    Have fun! Xx Tara

  • 12 April 2013 - 16:47

    Hilde:

    Hey Marye, kom er nu achter dat ik alltijd je naam verkeerd schrijf..hmm


    Maar wat een avontuur zeg ongelooflijk!! en wat ontmoet jij veel nieuwe mensen, hartstikke leuk.!
    skateboarden, joggen, aan het sporten op fitnessapparaten zóó zeker een actief volkje, hihaa
    De Cu Chi tunnels lijkt me ook zeer indrukwekkend. wat beleef jeveel!

    Heel veel plezier in Na Trang en hopelijk zie ik je ook weer in NL en geloof het of niet heden is er een zonstraaltje gespeculeerd in nederland dus heel mischien kom je wel thuis en is er echt zon.!!Whaaa

    lieve groet Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marye

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 897
Totaal aantal bezoekers 46736

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 03 April 2014

Vrijwilligers werk in Oeganda

05 November 2012 - 01 Juli 2013

Backpacken in Azie

04 September 2009 - 24 Juni 2010

Stage Bonaire

Landen bezocht: