West Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu West Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

West Maleisie

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

25 Januari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Haii iedereen,

Hier een verslagje over onze reis door west Maleisië…Maleisië bestaat uit twee delen namelijk west Maleisië en Borneo Maleisië…we hebben nu alleen west Maleisië gedaan en als het goed is ga ik ook nog naar het andere deel! Wat mij meteen opviel aan Maleisië is dat het veel beter geregeld is en veel schoner is dan Thailand (niet zoals in Singapore natuurlijk) en het land is beter ontwikkeld dan Thailand en de mensen zijn net zo vriendelijk!! We zijn onze reis naar Maleisië begonnen vanuit Thailand en we zijn vanuit daar met de boot naar het eiland Langkawi gegaan…met we bedoel ik Manon, Jenny en mijzelf…Langkawi is een heerlijk relaxt en rustig eilandje…lekker scootertje gehuurd en heerlijk op het strand gelegen en we hadden heerlijk weer daar!

Na heel relaxt te hebben gedaan op Langkawi zijn weer naar Penang gegaan (een ander eilandje) hier is het erg multicultureel en heest vooral een Chinese cultuur omdat dit de overheersende cultuur is op het eiland…je hebt op de harmony walk veel verschillende tempels van allerlei geloven zoals: Islam, boeddhisme, Hindoeïsme en hier hebben wij natuurlijk een bezoekje aan gebracht…beetje cultuur snuiven! En voor het eerst andere gerechten geprobeerd dan alleen fried rice haha Indisch gegeten en het was heerlijk en sinds dien verslaafd aan naan brood!! We zijn bij een nationaal park geweest waar we bijna werden aangevallen door een aap…maar nee ik moest zo nodig nog even een fotootje maken terwijl de andere meiden al ver van de aap vandaan waren…dus rennuuuh! Uiteindelijk hebben we de aap er natuurlijk uitgelopen haha!! Geen apen foto’s meer voor mij…maar wel mooie kiekjes van de natuur!!

Toen we alles wat we wilde zien gezien hadden zijn we vertrokken naar de Cameron Highlands waar ze theeplantages hebben…heerlijk in de minivan het gebergte in en slinger weggetjes en allemaal kleine dorpjes op de heuvels…ik voelde me net een hobbit in Lord of the Ring…zulke schattige dorpjes en plantages! Het was er ook stukken kouder zodat we met dikke trui, sokken, sjaal, lange broek moesten gaan slapen onder twee dekens…(ja lach maar…het was echt koud) we hebben toen we aankwamen voor de volgende dag een tourtje geboekt…het mooiste van de tour waren de theeplantages..super mooi, super groen…echt geweldig! Verder zijn we naar een bijen-, aarbeien- en rozenboerderij geweest…niet echt boeiend! Maar super mooi om er te zijn geweest!

De volgende dag meteen weer weg want er was niets te beleven verder…op naar de grote stad Kuala Lumpur…We zaten in ‘wat we eerst dachten’ een leuk, schoon hostel…later bleken er BEDBUGS te zitten…aaah kleine beestjes die ’s nachts je bloed opdrinken…wij dachten dat dat ons nooit zou overkomen maar wel dus..als backpacker moet je dat wel een keer hebben meegemaakt…nou het is nu gebeurt, hopelijk nu nooit meer! We zijn ook verhuist naar een ander hostel…dit was beter! We hebben met de hop-on-hop-off bus Kuala lumpur verkent en bij de leuke plekjes kan je eruit om te kijken…zo zijn we in Little India geweest, Kuala Lumpur tower beklommen, en de twin towers gezien…mooi hoor!! En een bezoekje aan de Batu Caves mocht niet ontbreken…dat zijn Hindoeïstische tempels in een grot…leuk en bijzonder om te zien! Jenny en ik hebben hier ook ons visum voor 60 dagen Indonesië aangevraagd…na lang wachten en nog weer ergens kopietjes maken laten maken hebben we hem aangevraagd en konden we m de volgende dag ophalen…maar niet echt aan gedacht dat je hele nette kleding aan moest (ikke natuurlijk wel…had een rokje meegenomen die ik over mn kapotte korte spijkerbroekje had gedaan) en de andere meiden (manon en nog een meisje van Estland) moesten de zaal verlaten en later Jenny ook omdat ze een shortje aan had…maar ik mocht dan wel weer voor Jenny tekenen dat ze haar paspoort in ontvangst had genomen…beetje raar! Maar we hebben m…60 dagen Indonesië!!

Nu dat op zak is…op naar Malakka, een plaatsje dat door de Nederlanders in de tijd van VOC bezet is geweest en er zijn nog wat kenmerken van deze bezetting zoals een stadhuis en replica kanonnen en een molen…beetje jammer dat het replica was maar natuurlijk ermee op de foto he…toch een stukje van thuis!! We zijn ook met twee jongens van het hostel de lekkerste coconutshake van Malakka wezen halen en hij was heerlijk…en ze hebben wat dingen over hun land aan ons verteld en wilde ook veel van ons weten dus dat was super leuk! In Malakka zijn we naar de film ‘the impossible’ geweest over de Tsunami in Azie…jeetje wat heftig, ook omdat je op veel plaatsen bent geweest waar het getroffen is zoals de PhiPhi eilanden, Langkawi, Penang en nog meer kustplaatsjes! Het maakte heel veel indruk om me ook omdat je er in Nederland niet echt mee bezig bent geweest en als je nu het verhaal ziet is het echt verschrikkelijk…Malakka was niet getroffen omdat het eiland Sumatra ervoor ligt dus de jongens zeiden dat Malakka er goed vanaf is gekomen!

Jenny en ik zijn daarna weer terug gekeerd naar Kuala Lumpur om de 23ste vanaf daar naar Java te vliegen…dus nog twee daagjes de grote stad…we hebben ons wel vermaakt en zijn lekker naar de kapper geweest (niet zo goed als jou hoor Afra…) en wezen schaatsen…jaja jongens jullie lezen het goed…We hebben hier in een shoppingmall in onze korte broek op schaatsen gestaan en een rondje geschaatst…wat jullie kunnen…kunnen wij ook!! (maar dan in korte broek)…de 23ste dus gevlogen naar Yogyokarta (centraal Java) van waaruit ik nu ook mijn verhaaltje schrijf…het is hier weer heel anders dan Thailand, Maleisië en Singapore…maar de volgende keer meer hierover…

En ik wil niet vervelend doen mensen…maar als jullie dit verhaaltje lezen mogen jullie best een berichtje plaatsen…vind ik erg leuk!! (Marleen…dit geld niet voor jou want jij doet dat altijd…super lief)

Heel veel liefs vanuit Indonesië!
xxx

• 25 Januari 2013 - 11:44

Lilian:

Wat een leuk verhaal dushi! Ik reis morgen die kant op (Langkawi en Kuala Lumpur). Spannend! Jammer dat jij er niet meer bent, anders hadden we even kunnen meeten daar. Lekker genieten van alles!! Dikke xx

• 25 Januari 2013 - 12:13

Marleen:

Haaa, ja hoor, daar was ik dan alweer.

Echt een leuk verhaal, je zult door deze reis ook nog eens veel leren over de geschiedenis van de landen ( en ik leer ook nog wat haha).
    En jeeee dat je ook nog dingen ziet van de Tsunami dat zal wel niet altijd even leuk zijn.
    O ja, die foto op de schaatsen in je korte broek nou dat hoef je hier niet te doen, je bervriest accuut.
    Nou, meid veel plezier nog en pas op voor apen :-)))
    kijk uit naar je volgende verhaal.

Knuffels Marleen xxx

• 25 Januari 2013 - 13:26

Anja:

dat verhaal van die aap wist ik nog niet,zo hoor ik nog meer dan op skype
    dikke kus mam

• 25 Januari 2013 - 15:36

Manon:

Haha leuk om te lezen wat ik ook al weer allemaal gedaan heb!! Ben ook wel benieuwd naar jullie haar! Mooie foto's van Indonesië op Facebook, gelijk weer anders. Blijft leuk he? :)

Heel veel plezier en wie weet tot in Indonesië!

Liefs uit koh lanta!

• 25 Januari 2013 - 19:45

Anouk:

Haaaaa Marye,

Nou vooruit maar dan. Leuke verhalen steeds en die foto's jaloers om op te worden!
    Jij in je korte broekje en wij hier met dikke jassen, sjaals, handschoenen en mutsen. Maar ach dat heeft ook wel weer wat!

Heel veel plezier nog en ik kijk weer uit naar je volgende verhaaltje!

kus je zus

• 27 Januari 2013 - 12:11

Jou Pap:

Marye ik ben trots op wat je allemaal onderneemt en beleeft,geniet van je avonturen . kus pap.

• 27 Januari 2013 - 16:43

Bram Janse:

Marye,
    Sluit me aan bij de woorden van je vader. Heb bewondering voor de ondernemingsgeest die jullie tonen. En het mooie voor ons als thuisblijvers is dat je het wilt delen. Heb gelezen dat er een visum is van 60 dagen en we nog wat van je mogen gaan horen t.z.t.. Blijf genieten. Wat je ziet en meemaakt pakken ze je nooit meer af.
    Groeten Bram.

• 29 Januari 2013 - 16:16

Afra En Theo:

Hey Marye,

Een berichtje jaaaa van ons, wij lezen met heel veel plezier je belevenissen! Wat zul je toch soms moe zijn zoveel indrukken opdoen is niet niks!! Geniet er lekker van en wij genieten weer van je mooie verhalen, hééééél vééééél plezier verder.
    Groet, Afra en Theo

• 02 Februari 2013 - 15:25

Frank Dekkers:

Hoi Marije, wilde eigenlijk niet reageren, maar voel de urgentie na zo'n dringende oproep (geintje natuurlijk). Mooi dat er nog een Dekkers is met zoveel talent.... wist niet dat jij zo hard kan lopen. Maar goed er zit natuurlijk niet altijd een aap achter je aan. Leerzaam al die informatie over de plaatsen waar je bent geweest, de cultuur en de natuur. Wat geweldig dat je dit allemaal onderneemt, of het de gewoonste zaak van de wereld is. Respect!!

Wij krijgen je oom (Adrie) de komende week op bezoek en zullen hem alvast voorbereiden op de ontberingen die hij mee gaat maken als hij jou opzoekt.... de kachel op 35, naan brood en bed bugs gestopt in het logeerbed. Morgen gaan we naar de apenheul.... .kan ie alvast wennen.

Heel veel plezier!!! Maaike, Joost, Hilde, Frank

• 04 Februari 2013 - 10:32

Henk :

Je verzoek om reactie is helemaal niet vervelend, maar jou verhalen lezen is veel spannender dan ons geleuter ha ha. Maar ik begrijp je wel hoor, het is altijd leuk van thuis te horen. Maar misschien een rare vraag, ik zit niet op Face book of dergelijke, maar zie alleen de foto's van het begin van de trip via deze site? Ik volg jou in combinatie met Google Earth en een beetje van Wikipedia en kan mij aardig verdiepen en inleven in de details van de reis. Gewoon lekker blijven schrijven en doe de andere reisgenoten de groeten.
    Groetjes Henk
    PS Wat hebben jullie toch met apen?

• 15 Februari 2013 - 14:21

Charlie:

Hoihoi lieve mary!! Heb net weer even je verhaal gelezen...wat maak je leuke dingen mee..je verveelt je niet! Goed om te lezen... In eoord hebben we gisteren weer sneeuw gekregen....jammer dat het vandaag alweer weg is..verder geen nieuws..heerlijk weekend vieren en vlg week heeft lynn lekker vakantie!! Een dikke kus van ons en blijf genieten!!!<3