Singapore... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu Singapore... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marye Dekkers - WaarBenJij.nu

Singapore...

Door: Marye

Blijf op de hoogte en volg Marye

03 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Even weer een update over de belevenissen in Singapore…ik ben op dit moment weer in Thailand in Hat Yai en morgen gaan we met z’n drietjes (Manon, Jenny en ikzelf natuurlijk) naar Maleisië naar een eilandje genaamd Langkawi…heerlijk vooruitzicht van het strand na 9 dagen stad te hebben gezien met veel gebouwen en heel veel shoppingmalls!! Eerst even wat vertellen over mijn ervaringen in Singapore…het is hier echt super schoon je vind nergens afval op de grond en alles is gewoon schoon zoals de Wc’s (ook wel eens lekker) en het station, de stad…nergens troep dus dat was wel even lekker na alle troep en viezigheid in Thailand…wat ook wel weer wat heeft natuurlijk!! Hier doe je alles met de MRT (metro) en hier voel je je ook heel veilig…zelfs op het MRT (metro) station als je hier in de avond staat te wachten…alleen! De MRT is hier ook super makkelijk te nemen en je hoeft nergens langer te wachten dan 5 minuutjes…heerlijk de hele stad/land door want het is een apart land (wat ik eerst ook niet wist)! Het is hier helemaal volgebouwd en overal shoppingmalls met hele dure winkels zoals Chanel, Prada etc…maar je hebt hier ook de G-star winkel (wel drie) en heb ze natuurlijk allemaal een bezoekje gebracht! Leuk om alle winkeltjes te bekijken maar dat is mij niet gelukt omdat er zo veel zijn hier en er het budget niet voor heb maar dat terzijde! Verder heb je hier niet echt veel cultuur behalve in China Town en Little India waar ik ook ben geweest. Het is hier super duur en je kan hier wel uiteten voor ongeveer 20 euro terwijl je in Thailand voor 5 euro duur uiteten kunt gaan daarom was het wel een beetje zuinig proberen te leven hier…eten bij de subway want dat was super lekker en goedkoop! Het is een super leuk land om een paar dagen heen te gaan…

Wat heb ik hier zoal gedaan?? Eerste kerstdag vloog ik naar Singapore vanuit Krabi en werd blij ontvangen door Jolien, een meisje dat ik ken van Bonaire, zij deed haar afstudeerproject hier…we zijn naar ons hostel gegaan en dat bleek een dorm te zijn waar wij met z’n vieren op een kamer sliepen en er meerdere kamers waren met ook een woonkamer en keukentje waar we elke ochtend onze broodjes konden roosteren…Rond 9uur gingen we hier weg om een hapje te gaan eten…en omdat het kerst was mocht het een beetje duur zijn en hier hebben we heerlijk gegeten en lekker gekletst over van alles en nog wat…totdat het ineens 12uur was en er geen metro’s meer reden dus snel betalen en met de bus naar ‘huis’…maar lekker doorkletsen tot uurtje of 3 in de nacht terwijl ze weer de volgende dag haar familie op ging halen op het vliegveld!! Dus heb haar daarna niet echt meer gezien (jammer) en Manon kwam hier gezellig de 29ste…maar tot die tijd zeker vermaakt met andere Nederlandse meiden…we zijn naar de Skybar geweest, Chinatown gezien, naar de film geweest ‘the hobbit’ (hier is het super koud…dus dikke trui, lange broek, sjaal, vestje en sokken mee!! Manon kwam de 29ste…jeej gezellig!! Heb haar opgehaald van het vliegveld…wel raar om iemand hier op te halen maar leuk dat ze er was!! Ze sliep bij mij in het hostel…we hebben veel leuke dingen gedaan zoals twee keer naar de film geweest, naar de skybar, naar het strandje op Sentosa Island met de kabelbaan…(een eilandje onder Singapore met een heel pretpark en ook een strandje waar wij dan heen gingen) heerlijk even van het zonnetje genoten omdat het hier best nog wel eens regent…Samen met Manon naar Little India geweest en hebben daar een Indische jongen ontmoet die ons naar Hindoeïstische tempels heeft gebracht en we hebben door hem ook traditionele kleding gepast in een winkeltje…dat was super leuk!!…en natuurlijk hebben we hier ook oud en nieuw gevierd…op een plek in de stad hadden ze vuurwerk waar natuurlijk iedereen heen ging dus een drukte van jawelste…wel erg mooi vuurwerk en toen met de massa mee naar een plek waar wat barretjes enzo zijn dus daar zijn we geweest en lekker gedanst…maar de metro ging was om half 7 weer terug dus hebben we vanaf 5 tot half 7 heerlijk op het station geslapen…en veel mensen met ons…zelfs mensen die hier lagen te snurken…al met al het nieuwe jaar goed ingeluid!! Dus bij deze iedereen nog een keertje een gelukkig nieuwjaar!! Dit waren mijn belevenissen weer even in het ‘kort’ nu weer een nieuw avontuur aan gaan…heb er erg veel zin in…Maleisië here we come!!

Heel veel liefs,
Marye

• 03 Januari 2013 - 15:19

Anke V O:

Wat een super verhaal....ja dat rot weer hebben wij even over gestuurd haha...want wij missen hier de zon:P Ga lekker genieten !! voor je het weet ben je thuis!! Liefs

• 03 Januari 2013 - 15:43

Anja:

Super leuk verhaal op naar een nieuw avontuur. Veel plezier in Maleisië!

Dikke kus mam

• 03 Januari 2013 - 15:48

Marleen:

Halla Marye,

Met een snotterneus je verhaal gelezen, super leuk weer. En ja, het zonnetje kan niet altijd schijnen wou hier wel wat meer zon of dat het lekker ging vriezen dat zou ook fijn zijn. Maar die regen zijn we nu wel zat hier.
    Hoop dat je het ook leuk in Maleisié zult hebben, met lekker veel zon. Kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal. Geniet er van meid.

Knuffels Marleen

• 05 Januari 2013 - 16:19

Peter, Jeanette, Jorn, Jisse, Ties:

Hé lief nichie,

traditionele kleding gedragen, op het station van Singapore geslapen.....een beetje doorsnee Kraggenburger beleeft z'n oud en nieuw toch effe anders. Meid wat beleef je veel en wat is het leuk om te lezen wat je allemaal aanpakt daar. Bij ons in de polder gaat ie z'n gangetje. Je krijgt een natte neus van Nathalie en gigantisch veel groetjes van Jorn, Jisse, Ties en Jeanette.

ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag...